loading...

رخ

بازدید : 66
چهارشنبه 4 مرداد 1402 زمان : 15:51


برای گرم کردن خانه در ماه های سرد سال باید از بخاری استفاده کنیم. برخی از بخاری ها دارای دودکش و برخی بدون دودکش هستند. بخاری بدون دودکش نسبت به مدل های دیگر کارایی بیشتری دارد زیرا گرما را از طریق لوله ها به بیرون از خانه نمی کشد. اما سوالی مبرم در ذهن بسیاری از کاربران این است که بخاری گازی بدون دودکش چه خطراتی برای سلامتی افراد به همراه دارد؟

دلیل اصلی این نگرانی نحوه انتشار دود حاصل از ترکیب اکسیژن و گاز است. به فروشگاه اینترنتی کالاسونیک در این مقاله بچسبید، با این نوع گرمایش بیشتر آشنا خواهیم شد. استفاده صحیح از آن را توضیح می دهیم. همچنین در پایان این مقاله بهترین مدل های گرمایش بدون دودکش موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم.

بخاری گازی با دودکش بخریم یا بدون؟

بحث اصلی در مورد بخاری گازی بدون دودکش این است که آیا خرید بخاری گازی بدون دودکش بهتر است یا بخاری گازی دودکش دار؟

بخاری بدون دودکش قابل حمل است و می توان آن را به دیوار متصل کرد. در این صندوق ها تولید گاز مشابه اجاق گاز دودکشی است اما از آنجایی که ساختار آنها طراحی خاصی دارد و شعله آن کیفیت بهتری دارد، شاهد تولید بسیار ناچیز گاز مونوکسید هستیم. در واقع باید توجه داشت که این مشکل گرمای گاز بدون دودکش را برای شما خطرناک نخواهد کرد.

بخاری های گازی احتراقی برای گرم کردن محیط باید اکسیژن بیشتری از محیط دریافت کنند. این مشکل منجر به تشکیل مقدار زیادی گاز مونوکسید خواهد شد که برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است. اگر گاز مونوکسید کربن در فضای بسته افزایش یابد باعث مرگ انسان می شود.

دی اکسید کربن باید با استفاده از یک دودکش معمولی به محیط تخلیه شود. البته هنگام استفاده از بخاری گازی با لوله، نه تنها دودکش، بلکه خود دستگاه نیز باید کیفیت لازم برای خروج گاز سمی را داشته باشد و هیچ گونه مانعی در مسیر بالا رفتن لوله وجود نداشته باشد. بخاری های کانالی گازی اغلب در منازل، اتاق خواب ها، مساجد، سالن ها و ... استفاده می شود. مورد استفاده در مناطق بسته مانند

نکته: اجاق گاز با شومینه اغلب در اتاق هایی که امکان بازکردن پنجره و تهویه هوا وجود ندارد استفاده می شود. اجاق های شومینه گزینه مناسب تری برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن هستند.

هنگام استفاده از هر نوع بخاری گازی باید دو نکته را به خاطر بسپارید.

از استفاده از بخاری گازی در حمام خودداری کنید.

هرگز سر دودکش اجاق گاز با دودکش را در آب قرار ندهید. به خاطر داشته باشید که دودکش لوله اجاق گاز فقط باید به داخل لوله برود.

بخاری گازی بدون دودکش در کجا قابل استفاده است؟

برخی افراد معتقدند که بخاری های گازی تیوبلس خطرناک هستند و نباید از آنها استفاده کرد. اما استفاده از لوله های بدون بخاری برای فضاهای باز با تهویه مناسب است. چون آلودگی بسیار کم است.

برای مثال در بانکی که درهای بانک مدام باز و بسته می شود و فضا بسیار باز است می توانید از اجاق گاز بدون دود استفاده کنید. در مورد این نوع بخاری ایمنی نیز مورد توجه قرار می گیرد، اما اگر مشکل تنفسی دارید یا احساس ناامنی می کنید، توصیه می شود از بخاری گازی استفاده کنید که دود را کاهش می دهد.

به یاد داشته باشید که استفاده از بخاری بدون دودکش در اتاق کودکان توصیه نمی شود. استفاده از بخاری گازی بدون دودکش در اتاق خواب ها و مکان هایی که هوا در داخل آن جریان ندارد، توصیه نمی شود.

به طور کلی استفاده از این بخاری ها برای مغازه ها و سالن هایی که رفت و آمد زیاد دارند و یا درب آن ها زیاد باز و بسته می شود و هوا در داخل آن به گردش در می آید یک گزینه ایده آل و کاربردی است.

فرآیند ترکیب سوخت با گاز و اکسیژن

اگرچه فرآیند ترکیبی گاز و سوخت اکسیژن با مقدار بسیار کمی آلودگی همراه است، اما این مقدار کم نیز می تواند در دراز مدت اثرات منفی بر سلامت انسان داشته باشد. برخی از جدیدترین انواع بخاری های گازی بدون دود دارای سیستم جدیدی به نام ODC هستند، اگر سطح اکسیژن محیط به 18% کاهش یابد، ODC به سرعت بخاری را خاموش می کند.

با این حال مواردی مانند نام برند، ویژگی ها و ضمانت فروش می توانند نقش مهمی در کیفیت محصول داشته باشند. ما همیشه به کاربران توصیه می کنیم که به دنبال محصولاتی باشند که کاملاً در بازار شناخته شده باشند و به اعتبار برند خود کمک کنند. اما اگر به ایمنی محصول بیشتر از مشکلات مالی اهمیت می دهید و فضای زندگی شما کوچک است و بازشوهای زیادی بین پنجره ها و درهای اتاق ندارید، بخاری های برقی انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

برای مشاهده قیمت بخاری برقی کلیک کنید.

بخاری گاز دودکش چگونه کار می کند؟

تکنولوژی بکار رفته در تولید بخاری گازی بدون دودکش عملکرد تولید شعله را به گونه ای بهینه کرده است که اکسیژن و گاز به طور متناسب با هم ترکیب شده و کمترین میزان اکسیژن و گاز برای تولید شعله مورد نیاز است. با هم ترکیب شده و حداکثر شعله و حرارت ممکن را تولید می کنند و چون فرآیند سوخت کامل شده است، مونوکسید کربن کمتری تولید می شود. میزان تولید گاز آن کمتر از بخاری گازی شومینه است.

بخاری گازی بدون دود دارای ترموکوپل می باشد. ترموکوپل ایمنی دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در واقع با خاموش شدن شعله، برق دستگاه فعال می شود، بنابراین جریان گاز بلافاصله قطع می شود.

هنگامی که سطح اکسیژن در محیط به زیر 18 درصد می رسد، دستگاه خاموش می شود. پس از خاموش کردن سریع دستگاه وحشت نکنید. در عوض، باید نگران این واقعیت باشید که محیط به خوبی تهویه نشده است و باعث این اتفاق شده است.

بخاری گازی بدون دودکش رطوبت را از هوا می گیرد. بنابراین هنگام استفاده از این دستگاه باید دقت زیادی کرد. البته این موضوع در مورد بخاری گازی دودکش دار نیز صدق می کند، اما با قرار دادن یک کاسه آب روی آن تا حد زیادی می توان این مشکل را حل کرد.

ویژگی حرارتی گاز بدون دودکش این است که رطوبت را تا حد زیادی حفظ می کند. اما همیشه به خاطر داشته باشید که بخار تولید شده در اجاق گاز بدون پمپ در طولانی مدت می تواند باعث افزایش بیماری های تنفسی در سالمندان شود و همچنین می تواند باعث آسم شود. پس ابتدا به تنفس صحیح فکر کنید.

آیا بخاری گازی بدون دودکش خطرناک است؟

گاز مونوکسید کربن که هنگام استفاده از بخاری گازی بدون دودکش تولید می شود، خطرات زیادی را به همراه دارد. اگر محیطی که از بخاری استفاده می کنید بسته باشد مشکلات شما شدیدتر می شود.

بخاری های گازی بدون دودکش در محیط هایی که جریان هوا مورد نیاز است توصیه می شود. به عبارت دیگر باید تهویه مناسب داشته باشد. بنابراین به یاد داشته باشید که استفاده از بخاری گازی بدون دودکش در فضاهای بسته مانند منازل توصیه نمی شود.

این بخاری ها زباله تولید می کنند. بنابراین اگرچه مزایای زیادی دارد اما استفاده از این نوع بخاری گازی معایبی نیز دارد. آلاینده های تولید شده توسط بخاری گازهای دودکش شامل دی اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و بخار آب است.

اگرچه درصد این آلاینده‌ها بسیار ناچیز است، اما در درازمدت می‌تواند بر سلامت افراد به‌ویژه ریه‌ها تأثیر منفی بگذارد. آنها همچنین در اثر بخار آب کپک ایجاد می کنند.

بنابراین وجود تهویه مناسب در منطقه انتخاب شده بسیار مهم است، این تهویه می تواند شامل وجود کولر یا در یا پنجره باز یا بسته باشد. یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از بخاری گازی بدون دود، فروشگاه است. بنابراین در صورت استفاده از این نوع بخاری گازی باید ابعاد اتاق را نیز در نظر بگیرید. یک بخاری گازی کوچک قدرت کافی برای گرم کردن یک اتاق را ندارد.

مزایا و معایب بخاری های دودکش

خوبه

از مهمترین مزایای گرمایش گازی بدون دودکش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بخاری گازی بدون دودکش به راحتی قابل حمل بوده و در هر مکانی قابل استفاده است. این نوع بخاری گازی دارای کاربری مسکونی و تجاری می باشد.

این نوع بخاری گازی می تواند گرمای مطلوب و یکنواختی را در فضا ایجاد کند.

در این نوع بخاری گازی نشتی هوای گرم وجود ندارد و تمام گرمای تولید شده از آن به فضا پرتاب می شود.

این بخاری ها ارزان تر از بخاری های دودکش هستند.

با استفاده از این نوع بخاری گازی می توان هزینه سوخت را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

در حالی که استفاده از این بخاری ها مزایای زیادی دارد، معایبی نیز دارد.

دشواری

بخاری های گازی بدون کانال، آلاینده های مضر را وارد جو می کنند.

اگر اتاقی که در آن بخاری گازی بدون دود استفاده می شود تهویه مناسبی ندارد، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلاینده ها می تواند خطرات قابل توجهی برای سلامتی شما ایجاد کند.

استفاده از این نوع بخاری گازی باعث افزایش اثرات غیرمستقیم بخار آب می شود که باعث ایجاد کپک و گرد و غبار می شود.

نکات مهم هنگام خرید دیگ گاز بدون لوله خانگی

ویژگی های بخاری بدون دودکش

هنگام خرید بخاری گازی بدون دودکش در خانه و همچنین سایر لوازم برقی مورد نیاز خانه باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. این عوامل و موارد مهم عبارتند از:

اندازه محیط خود را در نظر بگیرید

قبل از خرید بخاری گازی بدون دودکش، باید تصمیم بگیرید که بخاری گازی را برای چه قسمتی از خانه یا محل کار خود می خواهید. ابعاد محیط را نیز باید در نظر گرفت. اگر فضای اتاق ها از اتاق نشیمن کوچکتر است و برای گرم کردن اتاق ها به بخاری گازی کوچکتری نیاز دارید (البته برای فضاهای کوچک بخاری برقی بیشتر توصیه می شود)، اگر قصد دارید اتاق نشیمن را با وسایل گرم کنید. گرمایش، بهتر است بخاری گازی با دودکش بزرگ بخرید.

ویژگی های امنیتی

اگر فرزندان کوچکی در خانه یا حیوانات خانگی خود دارید، باید به خاطر داشته باشید که اجاق گاز بدون دودکش باید به اندازه کافی ایمن و ضروری باشد تا مشکلات خاصی برای سلامت کودکان یا حیوانات خانگی شما ایجاد نکند. همچنین باید توجه داشته باشید که باید یک سنسور تشخیص سطح اکسیژن در بخاری شما وجود داشته باشد. این سنسور این قابلیت را دارد که در صورت رسیدن سطح اکسیژن به حد غیرقابل قبول بخاری را خاموش کند.

گرمایش گرمتر

تمام بخاری های گازی بدون دودکش دارای قدرت و گرمای زیادی هستند، بنابراین در هنگام خرید این محصول به محیط و فضای خانه خود توجه کنید.

ابعاد بخاری گازی

تمامی بخاری های گازی خانگی بدون دودکش دارای ابعاد مشخصی هستند و قبل از خرید باید محل قرارگیری بخاری را به دقت ارزیابی کرد و با در نظر گرفتن ابعاد محیط اطراف اقدامات لازم را برای خرید بخاری مورد نظر انجام داد.

نصب و راه اندازی

برخی از بخاری های بدون دودکش داخلی نیز بر روی دیوار نصب می شوند و برخی به سادگی روی زمین نصب می شوند. عموما بخاری های گازی طرح شومینه فقط روی زمین نصب می شوند و فقط برای نصب روی زمین استفاده می شوند. چنین بخاری های گازی قابل نصب بر روی دیوار نسبتا سبک بوده و فضای کمتری را اشغال می کنند.

جابجایی و حمل آسان

بخاری گازی بدون دودکش که وزن سبکی داشته باشد و قابلیت جابجایی و حمل آسان را داشته باشد از بخاری سنگین بهتر است و در هنگام تعویض منزل یا نظافت به راحتی می توانید آنها را جابجا کنید و این قابلیت را دارند که محیط را گرم کنید در اسرع وقت.

مقدار مصرف انرژی

بخاری های خانگی بدون دود از مصرف انرژی بالایی برخوردار هستند و در هنگام خرید باید به این موضوع توجه کرد و باید بخاری ای بخرید که مصرف انرژی داشته باشد. این بخاری ها کم انرژی هستند اما در هنگام خرید باید ایمنی این نوع بخاری را نیز در نظر بگیرید.

در کنار رنگ و طرح بخاری باید در هنگام خرید این محصول قیمت آن را نیز در نظر بگیرید اما جدای از این موارد باید اطلاعاتی مانند برچسب انرژی، ظرفیت تولید گرمای بخاری، مصرف انرژی، گارانتی و خدمات فروش ارائه شده توسط سازنده را نیز در نظر بگیرید.

همیشه خرید بخاری با گارانتی توصیه می شود. خدمات پس از فروش نیز بسیار مهم است زیرا هر محصولی ممکن است پس از مدتی استفاده آسیب ببیند، پس بهتر است محصولات را از شرکت هایی خریداری کنید که خدمات پس از فروش بهتری به شما ارائه می دهند. محصولات ایرانی به دلیل اینکه شرکت سازنده آنها در ایران است خدمات پس از فروش بهتری را به مشتریان خود ارائه می دهند و پس از خرید نگران پیدا نشدن قطعات خاصی در هنگام خرابی یا بررسی بخاری نباشید.

انواع بخاری گازی بدون دود

انواع بخاری دودکش

در هنگام خرید دستگاه گرمایشی توجه به کیفیت محصول و مشخصات فنی بیشتر از طراحی و ظاهر محصول اهمیت دارد. از آنجایی که این نوع بخاری گازی دودکش ندارد، سیستم ایمنی برای قطع خودکار جریان گاز وجود دارد تا در صورت عدم تهویه و کمبود اکسیژن، بخاری به صورت خودکار خاموش شود و می تواند. خطر بسیار کاهش خواهد یافت. اکثر این بخاری ها دارای یک رگولاتور برای ثابت نگه داشتن نوسانات گاز ورودی هستند.

بخاری های گازی بدون دودکش نیز دارای ترموکوپل هستند تا در صورت خاموش شدن تصادفی شعله، بخاری گازی نیز خاموش شود. در واقع ترموکوپل وسیله ای است که در صورت قطع شدن شعله پیلوت در اثر باد یا دلایل دیگر با قطع خودکار جریان اصلی گاز از خطر نشت گاز به محیط جلوگیری می کند.

اگر سطح اکسیژن محیط به 5.8 تا 18 درصد کاهش یابد، با اکسیژن 9.21 پیلوت عملکرد خوبی دارد، شعله پیلوت از ترموکوپل جدا می شود، ترموکوپل خنک می شود، مسیر گاز در شیر و در نهایت بخاری بسته می شود. خاموش شد

حجم کم و سبکی این نوع رادیاتور برای حمل و نقل از اهمیت بالایی برخوردار است. در هنگام خرید حتما به حجم گرمایش محصول و برچسب انرژی توجه کنید زیرا میزان انرژی مصرفی و قدرت تولید گرما از مهمترین عناصر در انتخاب بخاری مناسب روی گاز است.

لازم به ذکر است که بخاری گازی بدون دودکش به دو نوع فن دار و بدون فن طبقه بندی می شود که می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را خریداری کنید.

ادامه مقاله: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-گازی


برای گرم کردن خانه در ماه های سرد سال باید از بخاری استفاده کنیم. برخی از بخاری ها دارای دودکش و برخی بدون دودکش هستند. بخاری بدون دودکش نسبت به مدل های دیگر کارایی بیشتری دارد زیرا گرما را از طریق لوله ها به بیرون از خانه نمی کشد. اما سوالی مبرم در ذهن بسیاری از کاربران این است که بخاری گازی بدون دودکش چه خطراتی برای سلامتی افراد به همراه دارد؟

دلیل اصلی این نگرانی نحوه انتشار دود حاصل از ترکیب اکسیژن و گاز است. به فروشگاه اینترنتی کالاسونیک در این مقاله بچسبید، با این نوع گرمایش بیشتر آشنا خواهیم شد. استفاده صحیح از آن را توضیح می دهیم. همچنین در پایان این مقاله بهترین مدل های گرمایش بدون دودکش موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم.

بخاری گازی با دودکش بخریم یا بدون؟

بحث اصلی در مورد بخاری گازی بدون دودکش این است که آیا خرید بخاری گازی بدون دودکش بهتر است یا بخاری گازی دودکش دار؟

بخاری بدون دودکش قابل حمل است و می توان آن را به دیوار متصل کرد. در این صندوق ها تولید گاز مشابه اجاق گاز دودکشی است اما از آنجایی که ساختار آنها طراحی خاصی دارد و شعله آن کیفیت بهتری دارد، شاهد تولید بسیار ناچیز گاز مونوکسید هستیم. در واقع باید توجه داشت که این مشکل گرمای گاز بدون دودکش را برای شما خطرناک نخواهد کرد.

بخاری های گازی احتراقی برای گرم کردن محیط باید اکسیژن بیشتری از محیط دریافت کنند. این مشکل منجر به تشکیل مقدار زیادی گاز مونوکسید خواهد شد که برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است. اگر گاز مونوکسید کربن در فضای بسته افزایش یابد باعث مرگ انسان می شود.

دی اکسید کربن باید با استفاده از یک دودکش معمولی به محیط تخلیه شود. البته هنگام استفاده از بخاری گازی با لوله، نه تنها دودکش، بلکه خود دستگاه نیز باید کیفیت لازم برای خروج گاز سمی را داشته باشد و هیچ گونه مانعی در مسیر بالا رفتن لوله وجود نداشته باشد. بخاری های کانالی گازی اغلب در منازل، اتاق خواب ها، مساجد، سالن ها و ... استفاده می شود. مورد استفاده در مناطق بسته مانند

نکته: اجاق گاز با شومینه اغلب در اتاق هایی که امکان بازکردن پنجره و تهویه هوا وجود ندارد استفاده می شود. اجاق های شومینه گزینه مناسب تری برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن هستند.

هنگام استفاده از هر نوع بخاری گازی باید دو نکته را به خاطر بسپارید.

از استفاده از بخاری گازی در حمام خودداری کنید.

هرگز سر دودکش اجاق گاز با دودکش را در آب قرار ندهید. به خاطر داشته باشید که دودکش لوله اجاق گاز فقط باید به داخل لوله برود.

بخاری گازی بدون دودکش در کجا قابل استفاده است؟

برخی افراد معتقدند که بخاری های گازی تیوبلس خطرناک هستند و نباید از آنها استفاده کرد. اما استفاده از لوله های بدون بخاری برای فضاهای باز با تهویه مناسب است. چون آلودگی بسیار کم است.

برای مثال در بانکی که درهای بانک مدام باز و بسته می شود و فضا بسیار باز است می توانید از اجاق گاز بدون دود استفاده کنید. در مورد این نوع بخاری ایمنی نیز مورد توجه قرار می گیرد، اما اگر مشکل تنفسی دارید یا احساس ناامنی می کنید، توصیه می شود از بخاری گازی استفاده کنید که دود را کاهش می دهد.

به یاد داشته باشید که استفاده از بخاری بدون دودکش در اتاق کودکان توصیه نمی شود. استفاده از بخاری گازی بدون دودکش در اتاق خواب ها و مکان هایی که هوا در داخل آن جریان ندارد، توصیه نمی شود.

به طور کلی استفاده از این بخاری ها برای مغازه ها و سالن هایی که رفت و آمد زیاد دارند و یا درب آن ها زیاد باز و بسته می شود و هوا در داخل آن به گردش در می آید یک گزینه ایده آل و کاربردی است.

فرآیند ترکیب سوخت با گاز و اکسیژن

اگرچه فرآیند ترکیبی گاز و سوخت اکسیژن با مقدار بسیار کمی آلودگی همراه است، اما این مقدار کم نیز می تواند در دراز مدت اثرات منفی بر سلامت انسان داشته باشد. برخی از جدیدترین انواع بخاری های گازی بدون دود دارای سیستم جدیدی به نام ODC هستند، اگر سطح اکسیژن محیط به 18% کاهش یابد، ODC به سرعت بخاری را خاموش می کند.

با این حال مواردی مانند نام برند، ویژگی ها و ضمانت فروش می توانند نقش مهمی در کیفیت محصول داشته باشند. ما همیشه به کاربران توصیه می کنیم که به دنبال محصولاتی باشند که کاملاً در بازار شناخته شده باشند و به اعتبار برند خود کمک کنند. اما اگر به ایمنی محصول بیشتر از مشکلات مالی اهمیت می دهید و فضای زندگی شما کوچک است و بازشوهای زیادی بین پنجره ها و درهای اتاق ندارید، بخاری های برقی انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

برای مشاهده قیمت بخاری برقی کلیک کنید.

بخاری گاز دودکش چگونه کار می کند؟

تکنولوژی بکار رفته در تولید بخاری گازی بدون دودکش عملکرد تولید شعله را به گونه ای بهینه کرده است که اکسیژن و گاز به طور متناسب با هم ترکیب شده و کمترین میزان اکسیژن و گاز برای تولید شعله مورد نیاز است. با هم ترکیب شده و حداکثر شعله و حرارت ممکن را تولید می کنند و چون فرآیند سوخت کامل شده است، مونوکسید کربن کمتری تولید می شود. میزان تولید گاز آن کمتر از بخاری گازی شومینه است.

بخاری گازی بدون دود دارای ترموکوپل می باشد. ترموکوپل ایمنی دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در واقع با خاموش شدن شعله، برق دستگاه فعال می شود، بنابراین جریان گاز بلافاصله قطع می شود.

هنگامی که سطح اکسیژن در محیط به زیر 18 درصد می رسد، دستگاه خاموش می شود. پس از خاموش کردن سریع دستگاه وحشت نکنید. در عوض، باید نگران این واقعیت باشید که محیط به خوبی تهویه نشده است و باعث این اتفاق شده است.

بخاری گازی بدون دودکش رطوبت را از هوا می گیرد. بنابراین هنگام استفاده از این دستگاه باید دقت زیادی کرد. البته این موضوع در مورد بخاری گازی دودکش دار نیز صدق می کند، اما با قرار دادن یک کاسه آب روی آن تا حد زیادی می توان این مشکل را حل کرد.

ویژگی حرارتی گاز بدون دودکش این است که رطوبت را تا حد زیادی حفظ می کند. اما همیشه به خاطر داشته باشید که بخار تولید شده در اجاق گاز بدون پمپ در طولانی مدت می تواند باعث افزایش بیماری های تنفسی در سالمندان شود و همچنین می تواند باعث آسم شود. پس ابتدا به تنفس صحیح فکر کنید.

آیا بخاری گازی بدون دودکش خطرناک است؟

گاز مونوکسید کربن که هنگام استفاده از بخاری گازی بدون دودکش تولید می شود، خطرات زیادی را به همراه دارد. اگر محیطی که از بخاری استفاده می کنید بسته باشد مشکلات شما شدیدتر می شود.

بخاری های گازی بدون دودکش در محیط هایی که جریان هوا مورد نیاز است توصیه می شود. به عبارت دیگر باید تهویه مناسب داشته باشد. بنابراین به یاد داشته باشید که استفاده از بخاری گازی بدون دودکش در فضاهای بسته مانند منازل توصیه نمی شود.

این بخاری ها زباله تولید می کنند. بنابراین اگرچه مزایای زیادی دارد اما استفاده از این نوع بخاری گازی معایبی نیز دارد. آلاینده های تولید شده توسط بخاری گازهای دودکش شامل دی اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و بخار آب است.

اگرچه درصد این آلاینده‌ها بسیار ناچیز است، اما در درازمدت می‌تواند بر سلامت افراد به‌ویژه ریه‌ها تأثیر منفی بگذارد. آنها همچنین در اثر بخار آب کپک ایجاد می کنند.

بنابراین وجود تهویه مناسب در منطقه انتخاب شده بسیار مهم است، این تهویه می تواند شامل وجود کولر یا در یا پنجره باز یا بسته باشد. یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از بخاری گازی بدون دود، فروشگاه است. بنابراین در صورت استفاده از این نوع بخاری گازی باید ابعاد اتاق را نیز در نظر بگیرید. یک بخاری گازی کوچک قدرت کافی برای گرم کردن یک اتاق را ندارد.

مزایا و معایب بخاری های دودکش

خوبه

از مهمترین مزایای گرمایش گازی بدون دودکش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بخاری گازی بدون دودکش به راحتی قابل حمل بوده و در هر مکانی قابل استفاده است. این نوع بخاری گازی دارای کاربری مسکونی و تجاری می باشد.

این نوع بخاری گازی می تواند گرمای مطلوب و یکنواختی را در فضا ایجاد کند.

در این نوع بخاری گازی نشتی هوای گرم وجود ندارد و تمام گرمای تولید شده از آن به فضا پرتاب می شود.

این بخاری ها ارزان تر از بخاری های دودکش هستند.

با استفاده از این نوع بخاری گازی می توان هزینه سوخت را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

در حالی که استفاده از این بخاری ها مزایای زیادی دارد، معایبی نیز دارد.

دشواری

بخاری های گازی بدون کانال، آلاینده های مضر را وارد جو می کنند.

اگر اتاقی که در آن بخاری گازی بدون دود استفاده می شود تهویه مناسبی ندارد، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلاینده ها می تواند خطرات قابل توجهی برای سلامتی شما ایجاد کند.

استفاده از این نوع بخاری گازی باعث افزایش اثرات غیرمستقیم بخار آب می شود که باعث ایجاد کپک و گرد و غبار می شود.

نکات مهم هنگام خرید دیگ گاز بدون لوله خانگی

ویژگی های بخاری بدون دودکش

هنگام خرید بخاری گازی بدون دودکش در خانه و همچنین سایر لوازم برقی مورد نیاز خانه باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. این عوامل و موارد مهم عبارتند از:

اندازه محیط خود را در نظر بگیرید

قبل از خرید بخاری گازی بدون دودکش، باید تصمیم بگیرید که بخاری گازی را برای چه قسمتی از خانه یا محل کار خود می خواهید. ابعاد محیط را نیز باید در نظر گرفت. اگر فضای اتاق ها از اتاق نشیمن کوچکتر است و برای گرم کردن اتاق ها به بخاری گازی کوچکتری نیاز دارید (البته برای فضاهای کوچک بخاری برقی بیشتر توصیه می شود)، اگر قصد دارید اتاق نشیمن را با وسایل گرم کنید. گرمایش، بهتر است بخاری گازی با دودکش بزرگ بخرید.

ویژگی های امنیتی

اگر فرزندان کوچکی در خانه یا حیوانات خانگی خود دارید، باید به خاطر داشته باشید که اجاق گاز بدون دودکش باید به اندازه کافی ایمن و ضروری باشد تا مشکلات خاصی برای سلامت کودکان یا حیوانات خانگی شما ایجاد نکند. همچنین باید توجه داشته باشید که باید یک سنسور تشخیص سطح اکسیژن در بخاری شما وجود داشته باشد. این سنسور این قابلیت را دارد که در صورت رسیدن سطح اکسیژن به حد غیرقابل قبول بخاری را خاموش کند.

گرمایش گرمتر

تمام بخاری های گازی بدون دودکش دارای قدرت و گرمای زیادی هستند، بنابراین در هنگام خرید این محصول به محیط و فضای خانه خود توجه کنید.

ابعاد بخاری گازی

تمامی بخاری های گازی خانگی بدون دودکش دارای ابعاد مشخصی هستند و قبل از خرید باید محل قرارگیری بخاری را به دقت ارزیابی کرد و با در نظر گرفتن ابعاد محیط اطراف اقدامات لازم را برای خرید بخاری مورد نظر انجام داد.

نصب و راه اندازی

برخی از بخاری های بدون دودکش داخلی نیز بر روی دیوار نصب می شوند و برخی به سادگی روی زمین نصب می شوند. عموما بخاری های گازی طرح شومینه فقط روی زمین نصب می شوند و فقط برای نصب روی زمین استفاده می شوند. چنین بخاری های گازی قابل نصب بر روی دیوار نسبتا سبک بوده و فضای کمتری را اشغال می کنند.

جابجایی و حمل آسان

بخاری گازی بدون دودکش که وزن سبکی داشته باشد و قابلیت جابجایی و حمل آسان را داشته باشد از بخاری سنگین بهتر است و در هنگام تعویض منزل یا نظافت به راحتی می توانید آنها را جابجا کنید و این قابلیت را دارند که محیط را گرم کنید در اسرع وقت.

مقدار مصرف انرژی

بخاری های خانگی بدون دود از مصرف انرژی بالایی برخوردار هستند و در هنگام خرید باید به این موضوع توجه کرد و باید بخاری ای بخرید که مصرف انرژی داشته باشد. این بخاری ها کم انرژی هستند اما در هنگام خرید باید ایمنی این نوع بخاری را نیز در نظر بگیرید.

در کنار رنگ و طرح بخاری باید در هنگام خرید این محصول قیمت آن را نیز در نظر بگیرید اما جدای از این موارد باید اطلاعاتی مانند برچسب انرژی، ظرفیت تولید گرمای بخاری، مصرف انرژی، گارانتی و خدمات فروش ارائه شده توسط سازنده را نیز در نظر بگیرید.

همیشه خرید بخاری با گارانتی توصیه می شود. خدمات پس از فروش نیز بسیار مهم است زیرا هر محصولی ممکن است پس از مدتی استفاده آسیب ببیند، پس بهتر است محصولات را از شرکت هایی خریداری کنید که خدمات پس از فروش بهتری به شما ارائه می دهند. محصولات ایرانی به دلیل اینکه شرکت سازنده آنها در ایران است خدمات پس از فروش بهتری را به مشتریان خود ارائه می دهند و پس از خرید نگران پیدا نشدن قطعات خاصی در هنگام خرابی یا بررسی بخاری نباشید.

انواع بخاری گازی بدون دود

انواع بخاری دودکش

در هنگام خرید دستگاه گرمایشی توجه به کیفیت محصول و مشخصات فنی بیشتر از طراحی و ظاهر محصول اهمیت دارد. از آنجایی که این نوع بخاری گازی دودکش ندارد، سیستم ایمنی برای قطع خودکار جریان گاز وجود دارد تا در صورت عدم تهویه و کمبود اکسیژن، بخاری به صورت خودکار خاموش شود و می تواند. خطر بسیار کاهش خواهد یافت. اکثر این بخاری ها دارای یک رگولاتور برای ثابت نگه داشتن نوسانات گاز ورودی هستند.

بخاری های گازی بدون دودکش نیز دارای ترموکوپل هستند تا در صورت خاموش شدن تصادفی شعله، بخاری گازی نیز خاموش شود. در واقع ترموکوپل وسیله ای است که در صورت قطع شدن شعله پیلوت در اثر باد یا دلایل دیگر با قطع خودکار جریان اصلی گاز از خطر نشت گاز به محیط جلوگیری می کند.

اگر سطح اکسیژن محیط به 5.8 تا 18 درصد کاهش یابد، با اکسیژن 9.21 پیلوت عملکرد خوبی دارد، شعله پیلوت از ترموکوپل جدا می شود، ترموکوپل خنک می شود، مسیر گاز در شیر و در نهایت بخاری بسته می شود. خاموش شد

حجم کم و سبکی این نوع رادیاتور برای حمل و نقل از اهمیت بالایی برخوردار است. در هنگام خرید حتما به حجم گرمایش محصول و برچسب انرژی توجه کنید زیرا میزان انرژی مصرفی و قدرت تولید گرما از مهمترین عناصر در انتخاب بخاری مناسب روی گاز است.

لازم به ذکر است که بخاری گازی بدون دودکش به دو نوع فن دار و بدون فن طبقه بندی می شود که می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را خریداری کنید.

ادامه مقاله: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-گازی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 147
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 2
  • بازدید امروز : 1177
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1235
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4525
  • بازدید ماه : 11085
  • بازدید سال : 177133
  • بازدید کلی : 625597
  • کدهای اختصاصی