loading...

رخ

بازدید : 28549
سه شنبه 18 مهر 1402 زمان : 19:14

میتوان گفت بین بامهای تهران یکی از بهترینها، بام توچال است که با اختلاف، بهترین و اولین بام تهران محسوب میشود. در ابتدا تنها کوهنوردان و ساکنین روستاهای واقع در ارتفاعات برای رفت و آمد از آن بهره می بردند که با گذشت زمان این تله سیژ به یکی از تفریحات مردم عادی سفر کرده به دربند نیز بدل شد. ایده پردازی، طراحی و ساخت ایران مال در سال 1390 آغاز شد و فاز اول آن در سال 1397 به بهره برداری رسید، فاز اول ایران مال یک میلیون و 400 هزار متر مربع مساحت دارد که 300 هزار متر مربع آن را واحدهای تولیدی و تجاری تشکیل میدهند. جمال امامی - عرض کنم که راست است که ما برای انجام یک امر حیاتی که قضیه نفت باشد تمام اختیارات کشور را تسلیم آقای دکتر مصدق کردهایم و امیدوارم که ایشان این امر حیاتی را بنحو احسن انجام فرمایند (نمایندگان - انشاءالله) و ما هم تا این امیدواری را داریم از ایشان پشتیبانی خواهیم کرد (صحیح است) ولی این نباید مانع از این بشود که تذکرات لازم داده بشود عرض کنم نمیدانم کجا خواندهام یکی از رجال فرانسه، حافظه من خوب نیست یادم نمیماند گمان میکنم آقای دکتر فاطمی که کارش اینکارها است بهتر از من میدانند لئون بلوم گمان میکنم لیدر سابق سوسیالیستهای فرانسه مینویسد یک روز من از موریس تورز لیدر کمونیستهای فرانسه پرسیدم که آقاجان شما که معتقد بدموکراسی و آزادی نیستید چرا همیشه باستناد این آزادی و دموکراسی حمله میکنید؟ در این تالار بوم هایی قرار داده شده اند که بر روی آن ها نقوشی از مجالس ضیافت، رزم و… این مرکز تجاری حراج هایی برگزار می کند که در صفحه خود در اینستاگرام اطلاع رسانی آنها را صورت می دهد. در صورتی که ترجیح میدهید به صورت آنلاین بلیط مترو را خریدار کنید، میتوانید از اپلیکیشنهای خدمات شهری استفاده کنید.

میزان مسافت برای بازدید از کل این پروژه بهاندازهی پیادهروی خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش است و اگر بخواهید تنها در بخش تجاری پروژه ایران مال پیاده روی کنید و برای بازدید از هر مغازه و فروشگاه حدود پنج دقیقه زمان بگذارید، تقریبا سه روز طول خواهد کشید تا از تمام فروشگاهها دیدن کنید.از افتخارات ایران مال، کسب عنوان بهترین مجتمع تجاری چندمنظوره خاورمیانه در یکی از نمایشگاههای معتبر شاپینگ مالهای جهان به نام MAPIC است و در سال ۲۰۱۷ میلادی جایزه برترین مال جهان را از نظر ابعاد و فضاهای خدماتی، فرهنگی و تفریحی از موسسهی ارزیابی کننده مجموعههای تجاری جهان (RLI) دریافت کرده است. فست فودهای ایران مال: در ایران مال میتوانید خوشمزهترین فست فودهای ایران را بخورید، فست فود مانچ باکس و فست فود فریکادل در طبقهی سوم، دو تا از فست فودهای معروف این مجموعه هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد مجموعهای صحبت کنیم که تمام فاکتورهای مهم جاذبههای تهران را یک جا دارد، بله قرار است در این مطلب در مورد ایران مال حرف بزنیم، جایی که میتوانید ساعتها در آن قدم زده، جذابیتهایش را ببینید و از دیدن آن همه زیبایی در یک مکان حیرت کنید. موزه هنر ایران در دو طبقه با تالارهای متعدد گزیدهای از تاریخ هنر ایران در اعصار مختلف را به بیننده نشان میدهد. پلکانهایی ظریف و کوتاه در کنار آب نما و حوضهای بزرگ در قسمتهای مختلف پارک قرار دارد که مکان مناسبی برای عکاسی است.

در ایران مال بخشهای جذاب دیگری وجود دارد که از میان آنها میتوان به نمایشگاه خودرو، مرکز دائمی نمایشگاههای بین المللی، استادیوم چند منظوره، نمایشگاه آثار هنری و بسیاری قسمتهای دیگر اشاره کرد. شربت خانهی ایران مال، یکی از قسمتهای جذاب این مجموعه است که کاشی کاریهای بسیار چشم نوازی دارد و میتوان در آن انواع نوشیدنیهای خوش طعم و گوارا را نوش جان کرد. برای رفتن به این بوستان زیبا شما میتوانید از مترو استفاده کنید که در اینصورت باید در ایستگاه میدان انقلاب از قطار پیاده شوید و ادامه مسیر را با تاکسی طی نمایید تا به این مکان برسید. خط ۷ از ایستگاه ورزشگاه تختی در شرق تهران آغاز میشود و پس از طی مسیری ۲۷ کیلومتری، در نهایت به میدان کتاب در سعادتآباد تهران ختم میشود. باغ کتاب در بازار بزرگ ایران مال شامل بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب است که می توان گفت بعد از کتابخانه ملی، بزرگترین مرجع کتاب در ایران است. همچنین این کارواش حرفه ای به بزرگترین سیستم تصفیه آب کارواش در ایران مجهز شده است و می تواند بیش از 80 درصد آب مصرفی کارواش را به چرخه استفاده بازگردانی نماید. همانطور که گفتیم پروژه عظیم ایران مال به قدری بزرگ است که بخش های مختلف و مجللی را در خود جای داده است. اتاق پذیرایی محل ملاقات با مهمانان و اتاق کار مقدم بوده و در حال حاضر تعدادی از اشیا تاریخی مانند مهر، ابزارهای سنگی، اشیا سفالی، شیشهای، مفرغی و فلزی را در خود جای داده است.

با این حال یکی از نقاطی که می توان در آن هوای دلپذیری را تجربه کرد، بام تهران است. شما میتوانید خود را به یکی از سکوهای دکل پرش آزاد توچال برسانید و خود را به پایین پرتاب کنید. پارکینگهای ایران مال: ایران مال دارای پارکینگ بزرگی با ظرفیت 20 هزار خودرو است، این پارکینگ به مناطق مختلف اطراف ایران مال دسترسی دارد و بخاطر وسعت زیادش ونهایی در آن وجود دارد که گردشگران را پس از پارک کردن خودرویشان تا ورودی اصلی طبقهی همکف میرسانند. از آثار تاریخی جذاب مانند کاخهای مختلف گرفته تا بوستانهای سرسبز و با طراوت، دریاچه و آبشار مصنوعی، مناطق مرتفع برای کوهنوردی و البته مراکز خرید برای عاشقان خرید کردن. گشت و گرد و تفریح در پارکهای تهران، دلنشین و جذاب است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم پارک آب و آتش تهران کجاست. بعد از گشت و گذار در بام زیبای تهران میتوانید سری هم به جاهای دیدنی اطراف آن بزنید و شهرگردی خود را برای یک روز کامل کنید. همچنین مشتری از ابتدای ثبت درخواست، امکان پرداخت یکباره مبلغ خرید، لغو اعتبار دریافت شده و انصراف در طرح را دارد. این اعتبار به صورت قرض الحسنه بوده و هیچ هزینه ای به حساب مشتری منظور نمی شود؛ زمان پرداخت این طرح، ۱۳/۰۶/۱۳۹۹ می باشد. ضمنا نزدیکترین ایستگاه مترو به ایران خودرو و پیکان شهر هم همین ایستگاه می باشد که بین دو ایستگاه چیتگر و وردآورد واقع شده است. برای رفتن به دربند با وسیله نقلیه عمومی بسیار آسان است، کافی است با مترو خود را به ایستگاه تجریش رسانده و برای ادامه مسیر تا میدان سربند، از تاکسی های خطی میدان تجریش استفاده کنید. این باغ ۲ ورودی با نمای شیشهای دارد که محوطه شمالی ایرانمال را به دریاچه و آبنمای موزیکال در ضلع جنوب متصل مینماید.

روی این آب پلی شیشهای تعبیه شده، سکوهای شیشهای در این قسمت دیده میشود، سقف باغ نیز از جنس شیشه است و آجر کاریهای گوشه و کنار باغ دیدار بیننده را به یاد معماری مناطق کویری ایران مثل یزد و کاشان میاندازد. شما می توانید جهت دسترسی به مجموعه ایران مال با وسایل حمل و نقل عمومی، خود را به نزدیکترین مترو به ایران مال برسانید. ایران مال در شمال غرب تهران در منطقه ۲۲ در نزدیکی دریاچه خلیج فارس و پارک چیتگر قرار دارد. ایران مال در شمال غربی شهر تهران، جایی بین تهران و کرج و در نزدیکی دریاچهی چیتگر ساخته شده و از نظر دسترسی نیز در جایگاه بسیار خوبی برای تمام مردم قرار دارد. شهر تهران دارای جاذبههای بسیاری برای گردشگران است و با وجود جمعیت زیادش و افراد بسیاری که به تهران سفر میکنند، باز هم برای هر سن، جنسیت و سلیقهای جایی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت دارد. بله در ایام تعطیل هم ایران مال و هایپر استار باز است. هایپر استار ایران مال در همه روزهای سال به جز ایام تاسوعا و عاشورا باز است. ایران مال همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است و روزهای تعطیل 1 ساعت بیشتر فعالیت دارد، هایپر استار مجموعه نیز از ساعت 8 و نیم صبح شروع به فعالیت میکند. در ورودی هایپر استار ایران مال، قسمتی برای کودکان تعبیه شده که در آن مربی با نقاشی روی صورت کودکان و بازی، آنها را سرگرم میکند.

هایپر استار ایران مال: هایپر استار ایران مال بسیار بزرگ و پر از کالاهای مختلف با تنوع بالاست، قیمت اجناس در این هایپر مانند دیگر شُعبات آن است. در این پروژه باغی به سبک ایرانی طراحی شده است که مناسب برگزاری مراسم های مختلف می باشد. شما می توانید با خط 5 مترو تهران از ایستگاه صادقیه با مترو به ایستگاه مترو ایران خودرو آمده و با خطوط تاکسی به ایران مال برسید. در صورتی که بخواهید با مترو به ایران مال بروید، باید وارد خط شمارهی 5 مترو شده و در ایستگاه ایران خودرو که نزدیکترین ایستگاه به ایران مال است از قطار پیاده شوید. اما در صورتی که میخواهید از مترو استفاده کنید، میتوانید از هر خط مترو که سوار شدید، به خط چهار مترو (خط زرد رنگ) رفته و در ایستگاه آخر یعنی ارم سبز پیاده شوید. برای رفتن به مترو ایران خودرو ، به ایستگاه مترو صادقیه آمده و از آنجا مترو کرج را سوار می شوید. اگر راه تله سیژ را انتخاب کنید، در میانه راه، به روستای پس قلعه و بعد آبشار دوقلو و پناهگاه شیرپلا میرسید. تالار آینهی ایران مال: یکی از زیباترین قستهای ایران مال، تالار آینه است که در بخشی از بازارچهی سنتی واقع شده و با یک پنج دری اُرُسی به این بازارچه راه پیدا میکند. علاوه بر این ها سالن های سینما، فودکورت و مراکز تفریحی، تالار پذیرایی، آمفی تئاتر، هتل های پنج ستاره بسیار شیک و مجللی در این پروژه طراحی شده است. سالن انتظار VIP با امکان پذیرایی و پارکینگ های اختصاصی با دسترسی فوق العاده از دیگر امکانات این کارواش مدرن می باشد.

در بیشتر نظرسنجی های مختلفی که انجام شده ، مردم تهران در اولین انتخاب خود برای پذیرایی از میهمانان خارجی و شهرستانی، این ناحیه را پیشنهاد می دهند. این مکان که برای پذیرایی از میهمانان خاص و ویژه است، دارای آینه کاریهای زیبا و فرشهای دستباف نفیس میباشد. است و میتواند مکان بسیار مناسبی برای گذراندن یک روز سرشار از شادی و هیجان برای خانوادهها باشد. این شاهکار دوره قاجار دارای نمای بیرونی هشت ضلعی، سه ورودی و بیست اتاق و یک ایوان سلطنتی است و در وسط سقف آن هم، چهل چراغی روشن بود که فضای زیبایی به تکیه میداد. سفارش ما کباب کوبیده ،چلو گردن،سوپ و سالاد و لازانیا بود که همگی خوب و عالی بودند . در وب سایت محله ما ، کسب و کارها و مراکز خدماتی بسیاری که در منطقه ۲۲ واقع شده اند، برای شما عزیزان معرفی شده است. پس اگر شهروند تهران هستید و میخواهید مکان مناسبی برای سرگرمی پیدا کنید یا اهل شهرهای دیگر ایران هستید و تصمیم دارید به تهران سفر کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا ایران مال را بهتر بشناسید. اما ناصرالدین شاه با تخریب آنها قصر نیاوران را ساخت و در سیامین سال حکومتش، اسمش را صاحبقرانیه گذاشت. تخت جلوس فتحعلی شاه قوانلو نیز به دستور پهلوی دوم به آن جا آورده شد. از میان شاهان ایران آقا محمدخان قاجار، فتحعلی شاه، محمد شاه قاجار، ناصرالدین شاه قاجار، مظفرالدین شاه قاجار، محمدعلی شاه قاجار و احمدشاه قاجار در آن سکونت داشتهاند. محوریت شخصیت هایی چون عباس میرزا ولیعهد محبوب قاجار، میرزا تقی خان امیر کبیر، فتحعلی شاه، ناصر الدین شاه و مظفرالدین شاه در بخش هایی از این قصر ضبط شد. همچنین یک نقاشی چشمگیر و زیبا از بارگاه حضرت سلیمان در بخش انتهایی اتاق قرار گرفته است.

قصر یا باغ نگارستان بین سالهای ۱۲۲۸-۱۲۲۲ هـ .ق به فرمان فتحعلیشاه قاجار، با هدف ایجاد یک مرکز ییلاقی ساخته شد. فضای باز این پارک، جای مناسبی برای به هوا فرستادن بادبادک و تفریحاتی از این دست است، اما پارک جنگی کوهسار به همین تفریحات محدود نمیشود و شما میتوانید با استفاده از سایر امکانات پارک، ساعات خوشی را با خانواده در آن جا داشته باشید. در این بازار میتوانید همه چیز را با کیفیتی مناسب پیدا کنید. شما می توانید هنگامی که به این عمارت قدم گذاشتید عکس عمارت مسعودیه تهران را بگیرید و در خاطراتتان ان را ثبت کنید. تالار آیینه: تالار آیینه با الگوبرداری از تالار آیینه مجلس شورای ملی با دیوارها و سقف­های تماماً آیینهکاری احداث شده و فرش نفیسی که توسط هنرمندان نیشابوری بافته شده است، به مساحت ۱۲۶ مترمربع، کف تالار را مزین کرده است. تذهیب دیوارها توسط استاد بزرگ تذهیب کار، استاد طاهرزاده انجام ش. انجام می شده است. شما می توانید با مترو، بی آر تی، تاکسی، و اتوبوس به سادگی به تجریش و دربند راه پیدا کنید. تهران را میتوانید از فراز بلندی تماشا کنید. وسایل همراه خود را باید در قفسههای تعبیه شده در ایوان موزه قرار داده و کلید آن را همراه داشته باشید. همچنین ۲۰ هزار پارکینگ خودرو و موتورسیکلت به طور رایگان برای بازدیدکنندگان اختصاص داده شده است. محسن مقدم در دوران نوجوانی شاگرد ممتاز کمالالملک بوده و مدرک نقاشی خود را از مدرسه صنایع مستظرفه میگیرد و به توصیه کمالالملک راهی اروپا میشود تا نقاشی را به طور حرفهای فراگیرد. تلفیق زیبای مقرنسهای گچی با گنبد در این بخش در ادامه نظر شما را به خود جلب خواهد کرد؛ گنبدی که طراحی و تزیینات ﻛﺎشی ﭘﻮﺳﺘﻪ درونی آن، به شیوه هفترنگ، متناسب با زیر گنبد و در ﭼﻬﺎر قسمت اجرا شده است.- ﻗﺴﻤﺖ اول یا پوسته درونی که با نقوش اسلیمی و ختایی از درون و نقوش شمسه و ترنج از بیرون آراسته شده است.- قسمت دوم، زیرگنبد، ترکیبی از آجر و کاشی است که نگارههای آن ترنج کنگری و ترنج درهم است.- قسمت سوم دو ﻛﺘﻴﺒﻪ ﻛﻤﺮﺑﻨﺪی، با ارتفاع کم و با نقش گیاهی بهصورت حاشیه تکراری است.- قسمت چهارم، ساقه گنبد که دارای ۱۶ روزنه و خشتهای کاشی با نقوش اسلیمی و ختایی به رنگهای درخشان در زمینه سفید است.

میتوان گفت بین بامهای تهران یکی از بهترینها، بام توچال است که با اختلاف، بهترین و اولین بام تهران محسوب میشود. در ابتدا تنها کوهنوردان و ساکنین روستاهای واقع در ارتفاعات برای رفت و آمد از آن بهره می بردند که با گذشت زمان این تله سیژ به یکی از تفریحات مردم عادی سفر کرده به دربند نیز بدل شد. ایده پردازی، طراحی و ساخت ایران مال در سال 1390 آغاز شد و فاز اول آن در سال 1397 به بهره برداری رسید، فاز اول ایران مال یک میلیون و 400 هزار متر مربع مساحت دارد که 300 هزار متر مربع آن را واحدهای تولیدی و تجاری تشکیل میدهند. جمال امامی - عرض کنم که راست است که ما برای انجام یک امر حیاتی که قضیه نفت باشد تمام اختیارات کشور را تسلیم آقای دکتر مصدق کردهایم و امیدوارم که ایشان این امر حیاتی را بنحو احسن انجام فرمایند (نمایندگان - انشاءالله) و ما هم تا این امیدواری را داریم از ایشان پشتیبانی خواهیم کرد (صحیح است) ولی این نباید مانع از این بشود که تذکرات لازم داده بشود عرض کنم نمیدانم کجا خواندهام یکی از رجال فرانسه، حافظه من خوب نیست یادم نمیماند گمان میکنم آقای دکتر فاطمی که کارش اینکارها است بهتر از من میدانند لئون بلوم گمان میکنم لیدر سابق سوسیالیستهای فرانسه مینویسد یک روز من از موریس تورز لیدر کمونیستهای فرانسه پرسیدم که آقاجان شما که معتقد بدموکراسی و آزادی نیستید چرا همیشه باستناد این آزادی و دموکراسی حمله میکنید؟ در این تالار بوم هایی قرار داده شده اند که بر روی آن ها نقوشی از مجالس ضیافت، رزم و… این مرکز تجاری حراج هایی برگزار می کند که در صفحه خود در اینستاگرام اطلاع رسانی آنها را صورت می دهد. در صورتی که ترجیح میدهید به صورت آنلاین بلیط مترو را خریدار کنید، میتوانید از اپلیکیشنهای خدمات شهری استفاده کنید.

میزان مسافت برای بازدید از کل این پروژه بهاندازهی پیادهروی خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش است و اگر بخواهید تنها در بخش تجاری پروژه ایران مال پیاده روی کنید و برای بازدید از هر مغازه و فروشگاه حدود پنج دقیقه زمان بگذارید، تقریبا سه روز طول خواهد کشید تا از تمام فروشگاهها دیدن کنید.از افتخارات ایران مال، کسب عنوان بهترین مجتمع تجاری چندمنظوره خاورمیانه در یکی از نمایشگاههای معتبر شاپینگ مالهای جهان به نام MAPIC است و در سال ۲۰۱۷ میلادی جایزه برترین مال جهان را از نظر ابعاد و فضاهای خدماتی، فرهنگی و تفریحی از موسسهی ارزیابی کننده مجموعههای تجاری جهان (RLI) دریافت کرده است. فست فودهای ایران مال: در ایران مال میتوانید خوشمزهترین فست فودهای ایران را بخورید، فست فود مانچ باکس و فست فود فریکادل در طبقهی سوم، دو تا از فست فودهای معروف این مجموعه هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد مجموعهای صحبت کنیم که تمام فاکتورهای مهم جاذبههای تهران را یک جا دارد، بله قرار است در این مطلب در مورد ایران مال حرف بزنیم، جایی که میتوانید ساعتها در آن قدم زده، جذابیتهایش را ببینید و از دیدن آن همه زیبایی در یک مکان حیرت کنید. موزه هنر ایران در دو طبقه با تالارهای متعدد گزیدهای از تاریخ هنر ایران در اعصار مختلف را به بیننده نشان میدهد. پلکانهایی ظریف و کوتاه در کنار آب نما و حوضهای بزرگ در قسمتهای مختلف پارک قرار دارد که مکان مناسبی برای عکاسی است.

در ایران مال بخشهای جذاب دیگری وجود دارد که از میان آنها میتوان به نمایشگاه خودرو، مرکز دائمی نمایشگاههای بین المللی، استادیوم چند منظوره، نمایشگاه آثار هنری و بسیاری قسمتهای دیگر اشاره کرد. شربت خانهی ایران مال، یکی از قسمتهای جذاب این مجموعه است که کاشی کاریهای بسیار چشم نوازی دارد و میتوان در آن انواع نوشیدنیهای خوش طعم و گوارا را نوش جان کرد. برای رفتن به این بوستان زیبا شما میتوانید از مترو استفاده کنید که در اینصورت باید در ایستگاه میدان انقلاب از قطار پیاده شوید و ادامه مسیر را با تاکسی طی نمایید تا به این مکان برسید. خط ۷ از ایستگاه ورزشگاه تختی در شرق تهران آغاز میشود و پس از طی مسیری ۲۷ کیلومتری، در نهایت به میدان کتاب در سعادتآباد تهران ختم میشود. باغ کتاب در بازار بزرگ ایران مال شامل بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب است که می توان گفت بعد از کتابخانه ملی، بزرگترین مرجع کتاب در ایران است. همچنین این کارواش حرفه ای به بزرگترین سیستم تصفیه آب کارواش در ایران مجهز شده است و می تواند بیش از 80 درصد آب مصرفی کارواش را به چرخه استفاده بازگردانی نماید. همانطور که گفتیم پروژه عظیم ایران مال به قدری بزرگ است که بخش های مختلف و مجللی را در خود جای داده است. اتاق پذیرایی محل ملاقات با مهمانان و اتاق کار مقدم بوده و در حال حاضر تعدادی از اشیا تاریخی مانند مهر، ابزارهای سنگی، اشیا سفالی، شیشهای، مفرغی و فلزی را در خود جای داده است.

با این حال یکی از نقاطی که می توان در آن هوای دلپذیری را تجربه کرد، بام تهران است. شما میتوانید خود را به یکی از سکوهای دکل پرش آزاد توچال برسانید و خود را به پایین پرتاب کنید. پارکینگهای ایران مال: ایران مال دارای پارکینگ بزرگی با ظرفیت 20 هزار خودرو است، این پارکینگ به مناطق مختلف اطراف ایران مال دسترسی دارد و بخاطر وسعت زیادش ونهایی در آن وجود دارد که گردشگران را پس از پارک کردن خودرویشان تا ورودی اصلی طبقهی همکف میرسانند. از آثار تاریخی جذاب مانند کاخهای مختلف گرفته تا بوستانهای سرسبز و با طراوت، دریاچه و آبشار مصنوعی، مناطق مرتفع برای کوهنوردی و البته مراکز خرید برای عاشقان خرید کردن. گشت و گرد و تفریح در پارکهای تهران، دلنشین و جذاب است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم پارک آب و آتش تهران کجاست. بعد از گشت و گذار در بام زیبای تهران میتوانید سری هم به جاهای دیدنی اطراف آن بزنید و شهرگردی خود را برای یک روز کامل کنید. همچنین مشتری از ابتدای ثبت درخواست، امکان پرداخت یکباره مبلغ خرید، لغو اعتبار دریافت شده و انصراف در طرح را دارد. این اعتبار به صورت قرض الحسنه بوده و هیچ هزینه ای به حساب مشتری منظور نمی شود؛ زمان پرداخت این طرح، ۱۳/۰۶/۱۳۹۹ می باشد. ضمنا نزدیکترین ایستگاه مترو به ایران خودرو و پیکان شهر هم همین ایستگاه می باشد که بین دو ایستگاه چیتگر و وردآورد واقع شده است. برای رفتن به دربند با وسیله نقلیه عمومی بسیار آسان است، کافی است با مترو خود را به ایستگاه تجریش رسانده و برای ادامه مسیر تا میدان سربند، از تاکسی های خطی میدان تجریش استفاده کنید. این باغ ۲ ورودی با نمای شیشهای دارد که محوطه شمالی ایرانمال را به دریاچه و آبنمای موزیکال در ضلع جنوب متصل مینماید.

روی این آب پلی شیشهای تعبیه شده، سکوهای شیشهای در این قسمت دیده میشود، سقف باغ نیز از جنس شیشه است و آجر کاریهای گوشه و کنار باغ دیدار بیننده را به یاد معماری مناطق کویری ایران مثل یزد و کاشان میاندازد. شما می توانید جهت دسترسی به مجموعه ایران مال با وسایل حمل و نقل عمومی، خود را به نزدیکترین مترو به ایران مال برسانید. ایران مال در شمال غرب تهران در منطقه ۲۲ در نزدیکی دریاچه خلیج فارس و پارک چیتگر قرار دارد. ایران مال در شمال غربی شهر تهران، جایی بین تهران و کرج و در نزدیکی دریاچهی چیتگر ساخته شده و از نظر دسترسی نیز در جایگاه بسیار خوبی برای تمام مردم قرار دارد. شهر تهران دارای جاذبههای بسیاری برای گردشگران است و با وجود جمعیت زیادش و افراد بسیاری که به تهران سفر میکنند، باز هم برای هر سن، جنسیت و سلیقهای جایی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت دارد. بله در ایام تعطیل هم ایران مال و هایپر استار باز است. هایپر استار ایران مال در همه روزهای سال به جز ایام تاسوعا و عاشورا باز است. ایران مال همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است و روزهای تعطیل 1 ساعت بیشتر فعالیت دارد، هایپر استار مجموعه نیز از ساعت 8 و نیم صبح شروع به فعالیت میکند. در ورودی هایپر استار ایران مال، قسمتی برای کودکان تعبیه شده که در آن مربی با نقاشی روی صورت کودکان و بازی، آنها را سرگرم میکند.

هایپر استار ایران مال: هایپر استار ایران مال بسیار بزرگ و پر از کالاهای مختلف با تنوع بالاست، قیمت اجناس در این هایپر مانند دیگر شُعبات آن است. در این پروژه باغی به سبک ایرانی طراحی شده است که مناسب برگزاری مراسم های مختلف می باشد. شما می توانید با خط 5 مترو تهران از ایستگاه صادقیه با مترو به ایستگاه مترو ایران خودرو آمده و با خطوط تاکسی به ایران مال برسید. در صورتی که بخواهید با مترو به ایران مال بروید، باید وارد خط شمارهی 5 مترو شده و در ایستگاه ایران خودرو که نزدیکترین ایستگاه به ایران مال است از قطار پیاده شوید. اما در صورتی که میخواهید از مترو استفاده کنید، میتوانید از هر خط مترو که سوار شدید، به خط چهار مترو (خط زرد رنگ) رفته و در ایستگاه آخر یعنی ارم سبز پیاده شوید. برای رفتن به مترو ایران خودرو ، به ایستگاه مترو صادقیه آمده و از آنجا مترو کرج را سوار می شوید. اگر راه تله سیژ را انتخاب کنید، در میانه راه، به روستای پس قلعه و بعد آبشار دوقلو و پناهگاه شیرپلا میرسید. تالار آینهی ایران مال: یکی از زیباترین قستهای ایران مال، تالار آینه است که در بخشی از بازارچهی سنتی واقع شده و با یک پنج دری اُرُسی به این بازارچه راه پیدا میکند. علاوه بر این ها سالن های سینما، فودکورت و مراکز تفریحی، تالار پذیرایی، آمفی تئاتر، هتل های پنج ستاره بسیار شیک و مجللی در این پروژه طراحی شده است. سالن انتظار VIP با امکان پذیرایی و پارکینگ های اختصاصی با دسترسی فوق العاده از دیگر امکانات این کارواش مدرن می باشد.

در بیشتر نظرسنجی های مختلفی که انجام شده ، مردم تهران در اولین انتخاب خود برای پذیرایی از میهمانان خارجی و شهرستانی، این ناحیه را پیشنهاد می دهند. این مکان که برای پذیرایی از میهمانان خاص و ویژه است، دارای آینه کاریهای زیبا و فرشهای دستباف نفیس میباشد. است و میتواند مکان بسیار مناسبی برای گذراندن یک روز سرشار از شادی و هیجان برای خانوادهها باشد. این شاهکار دوره قاجار دارای نمای بیرونی هشت ضلعی، سه ورودی و بیست اتاق و یک ایوان سلطنتی است و در وسط سقف آن هم، چهل چراغی روشن بود که فضای زیبایی به تکیه میداد. سفارش ما کباب کوبیده ،چلو گردن،سوپ و سالاد و لازانیا بود که همگی خوب و عالی بودند . در وب سایت محله ما ، کسب و کارها و مراکز خدماتی بسیاری که در منطقه ۲۲ واقع شده اند، برای شما عزیزان معرفی شده است. پس اگر شهروند تهران هستید و میخواهید مکان مناسبی برای سرگرمی پیدا کنید یا اهل شهرهای دیگر ایران هستید و تصمیم دارید به تهران سفر کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا ایران مال را بهتر بشناسید. اما ناصرالدین شاه با تخریب آنها قصر نیاوران را ساخت و در سیامین سال حکومتش، اسمش را صاحبقرانیه گذاشت. تخت جلوس فتحعلی شاه قوانلو نیز به دستور پهلوی دوم به آن جا آورده شد. از میان شاهان ایران آقا محمدخان قاجار، فتحعلی شاه، محمد شاه قاجار، ناصرالدین شاه قاجار، مظفرالدین شاه قاجار، محمدعلی شاه قاجار و احمدشاه قاجار در آن سکونت داشتهاند. محوریت شخصیت هایی چون عباس میرزا ولیعهد محبوب قاجار، میرزا تقی خان امیر کبیر، فتحعلی شاه، ناصر الدین شاه و مظفرالدین شاه در بخش هایی از این قصر ضبط شد. همچنین یک نقاشی چشمگیر و زیبا از بارگاه حضرت سلیمان در بخش انتهایی اتاق قرار گرفته است.

قصر یا باغ نگارستان بین سالهای ۱۲۲۸-۱۲۲۲ هـ .ق به فرمان فتحعلیشاه قاجار، با هدف ایجاد یک مرکز ییلاقی ساخته شد. فضای باز این پارک، جای مناسبی برای به هوا فرستادن بادبادک و تفریحاتی از این دست است، اما پارک جنگی کوهسار به همین تفریحات محدود نمیشود و شما میتوانید با استفاده از سایر امکانات پارک، ساعات خوشی را با خانواده در آن جا داشته باشید. در این بازار میتوانید همه چیز را با کیفیتی مناسب پیدا کنید. شما می توانید هنگامی که به این عمارت قدم گذاشتید عکس عمارت مسعودیه تهران را بگیرید و در خاطراتتان ان را ثبت کنید. تالار آیینه: تالار آیینه با الگوبرداری از تالار آیینه مجلس شورای ملی با دیوارها و سقف­های تماماً آیینهکاری احداث شده و فرش نفیسی که توسط هنرمندان نیشابوری بافته شده است، به مساحت ۱۲۶ مترمربع، کف تالار را مزین کرده است. تذهیب دیوارها توسط استاد بزرگ تذهیب کار، استاد طاهرزاده انجام ش. انجام می شده است. شما می توانید با مترو، بی آر تی، تاکسی، و اتوبوس به سادگی به تجریش و دربند راه پیدا کنید. تهران را میتوانید از فراز بلندی تماشا کنید. وسایل همراه خود را باید در قفسههای تعبیه شده در ایوان موزه قرار داده و کلید آن را همراه داشته باشید. همچنین ۲۰ هزار پارکینگ خودرو و موتورسیکلت به طور رایگان برای بازدیدکنندگان اختصاص داده شده است. محسن مقدم در دوران نوجوانی شاگرد ممتاز کمالالملک بوده و مدرک نقاشی خود را از مدرسه صنایع مستظرفه میگیرد و به توصیه کمالالملک راهی اروپا میشود تا نقاشی را به طور حرفهای فراگیرد. تلفیق زیبای مقرنسهای گچی با گنبد در این بخش در ادامه نظر شما را به خود جلب خواهد کرد؛ گنبدی که طراحی و تزیینات ﻛﺎشی ﭘﻮﺳﺘﻪ درونی آن، به شیوه هفترنگ، متناسب با زیر گنبد و در ﭼﻬﺎر قسمت اجرا شده است.- ﻗﺴﻤﺖ اول یا پوسته درونی که با نقوش اسلیمی و ختایی از درون و نقوش شمسه و ترنج از بیرون آراسته شده است.- قسمت دوم، زیرگنبد، ترکیبی از آجر و کاشی است که نگارههای آن ترنج کنگری و ترنج درهم است.- قسمت سوم دو ﻛﺘﻴﺒﻪ ﻛﻤﺮﺑﻨﺪی، با ارتفاع کم و با نقش گیاهی بهصورت حاشیه تکراری است.- قسمت چهارم، ساقه گنبد که دارای ۱۶ روزنه و خشتهای کاشی با نقوش اسلیمی و ختایی به رنگهای درخشان در زمینه سفید است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 143
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 2
  • بازدید امروز : 487
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 864
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 5797
  • بازدید ماه : 33803
  • بازدید سال : 161995
  • بازدید کلی : 610459
  • کدهای اختصاصی