loading...

رخ

بازدید : 3867
يکشنبه 8 مرداد 1402 زمان : 13:52


قبرس جزیره ای است و سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه محسوب می شود. این کشور در شرق مدیترانه واقع شده است و جمعیت آن تقریباً یک میلیون و صد و هفتاد هزار نفر است. آب و هوای این کشور معتدل است. قبرس تابستان های طولانی گرم و زمستان های معتدل دارد.

قبرس به دلیل اختلاف یونان و ترکیه در سال 1974 به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. قسمت شمالی این کشور تحت کنترل ترکیه و قسمت جنوبی در کنترل یونان است. قبرس جنوبی، به عنوان یک کشور مستقل، عضو سازمان ملل است. اما قبرس شمالی تنها توسط ترکیه به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شده است.

با توجه به حاکمیت ترک در شمال قبرس واحد پول این کشور لیر ترکیه و بالعکس به دلیل حاکمیت یونان در قسمت جنوبی واحد پول این منطقه یورو می باشد. زبان رسمی در قبرس ترکی و یونانی است. زبان انگلیسی نیز در میان قبرسی ها رایج است.

پایتخت قبرس که بزرگترین شهر این کشور نیز می باشد، نیکوزیا است. کشور قبرس از نظر مناطق داخلی به شش استان یافوس، فاماگوستا، لارناکا، گیرنه، لیماسول، نیکوزیا و.

قبرس شمالی

حدود 326000 نفر در قبرس شمالی زندگی می کنند. زبان رسمی در قبرس شمالی ترکی است.

مهم ترین شهرهای قبرس شمالی فاماگوستا، نیکوزیا و گیرنه هستند که شهرهایی بسیار زیبا و توریستی با آب و هوای مدیترانه ای هستند. نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی است و تمامی ادارات و سازمان های دولتی این کشور در این شهر قرار دارند. شهر بندری گیرنه در شمال این کشور با ساحلی بسیار جذاب دارای آثار باستانی از تمدن های قبلی است و بسیار دیدنی است. آب و هوای معتدل مدیترانه ای، همراه با ورزش های آبی و ساحلی، ویژگی های محبوب گردشگران قبرس شمالی است.

ویژگی های مهاجرت به قبرس شمالی

_ بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان؛ با ورود به قبرس شمالی ویزای فرودگاهی برای شما صادر می شود

- رابطه آسان با ترکیه

- امکان شرکت در برنامه انتقال دانشجو با دانشگاه های جهان

- هزینه زندگی پایین است.

- آب و هوای مدیترانه ای، تمیز و مناسب

- مناظر طبیعی جالب

هزینه زندگی در قبرس شمالی:

یکی از مهم ترین مزیت های قبرس شمالی به عنوان مقصد مهاجرتی، هزینه پایین زندگی آن است. به طور متوسط، هزینه های ماهیانه یک فرد بین 300 تا 600 دلار است. در حالی که میزان حقوق یک فرد حدود 1250 دلار در ماه است. حال به برخی از هزینه ها اشاره می کنیم:

اجاره خانه تک خوابه 1989 لیر.

1 کیلوگرم برنج 12.4 لیر است

3 وعده غذایی در رستوران به طور متوسط 327.42 لیر.

هزینه ماهانه آب، برق و غیره 580 پوند است

1 لیتر بنزین 7 لیر

حمل و نقل عمومی 333 لیر

دانشگاه ها و سیستم آموزشی قبرس شمالی

مهمترین منبع درآمد در مهاجرت قبرس شمالی با یورومای بخش آموزش آن است. در واقع آموزش یکی از اصلی ترین راه های ارتباط این کشور با کشورهای دیگر است و این یکی از مهم ترین دلایل سفر به قبرس شمالی است. آموزش در این کشور به چهار سطح پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی تقسیم می شود. جذب دانشجویان بین المللی در این کشور مهم است و دانشگاه های خوب زیادی در اینجا وجود دارد مانند دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه اروپایی لفکادا، دانشگاه بین المللی قبرس، دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه مدیترانه Karabasia. و کایرنز در این کشور با سطح آموزشی مطابق با علم مدرن است. خدمات پزشکی و بهداشتی در قبرس شمالی:

ایالت قبرس شمالی دارای سیستم مراقبت بهداشتی دولتی رایگان برای مراقبت های ضروری از شهروندان خود است. دانشجویان بین المللی نیز هزینه های بیمه را در کالج پرداخت می کنند و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. سه بیمارستان دولتی و چندین بیمارستان خصوصی در این کشور وجود دارد. بیماران با مراجعه به بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و حتی در صورت نیاز جراحی به صورت رایگان ویزیت می شوند. بیمارستان های خصوصی مقرون به صرفه هستند و مراقبت های بهداشتی شخصی ارائه می دهند.

ویزای تحصیلی قبرس شمالی

قبرس شمالی تحت حاکمیت ترکیه است و برای تحصیل در قبرس نیازی به ویزا ندارید. عدم نیاز به ویزا، روند اعزام دانشجویان به قبرس شمالی را از کشور مقصد به حداقل رسانده است.

نبود رژیم ویزا، ورود دانشجویان ایرانی را به کشور آسان کرد.

همچنین برای دانشجویان در حین تحصیل در قبرس شمالی یورومای کارت اقامت صادر می شود. داشتن کارت اقامت قبرس شمالی برای دانشجویان مفید است و دارای مزایایی است.

ویژگی های تحصیل در قبرس شمالی:

بسیاری از دانشگاه های مطرح دنیا در دانشگاه های قبرس شمالی تحصیل می کنند که سطح تحصیلات بالایی دارند.

برای تحصیل در قبرس نیازی به ویزا نیست.

در کمتر از 10 روز امکان تکمیل مراحل اعزام به تحصیل در دانشگاه های قبرس وجود دارد.

زبان های صحبت در این کشور ترکی و انگلیسی است.

برای تحصیل در قبرس شمالی نیازی به مدرک زبان معتبر ندارید.

تبادل دانشگاه برای دانشجویان قبرسی در دسترس است.

چه کسانی می توانند برای تحصیل در قبرس اقدام کنند؟

تحصیل در قبرس یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که می خواهند با هزینه کم به خارج از کشور مهاجرت کنند و تحصیل کنند.

تحصیل در قبرس شمالی با مزیت تبادل یک راه حل عالی برای تحصیل و کار در کشورهایی مانند کانادا، آمریکا و غیره است.

نداشتن مدرک زبان بالا یکی از بهترین ویژگی های قبرس شمالی برای افرادی است که آیلتس، تافل یا PTE و غیره ندارند اما می خواهند در این کشور تحصیل کنند.

زیرا دانشجویان ایرانی در قبرس می توانند کارت اقامت دریافت کنند. پس از مدتی اقامت در قبرس شمالی، می توانند برای شهروندی این کشور اقدام کنند.

دانشگاه های قبرس یک انتخاب عالی برای دانشجویانی هستند که به دنبال بورسیه هستند. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس:

هیچ مدرک تحصیلی خاص یا سختی برای تحصیل در قبرس شمالی وجود ندارد. مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های قبرس شمالی، آخرین سطح به همراه ریز نمرات آنها می باشد. به عنوان مثال، اگر برای دیپلم دبیرستان اقدام می کنید، باید مدرک دیپلم خود را به همراه ریز نمرات دبیرستان به همراه داشته باشید. داشتن مدرک فنی حرفه ای و تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی انتخابی شما می تواند تاثیر مثبتی بر روند پذیرش داشته باشد. سایر مدارک مورد نیاز برای پذیرش در موسسات آموزش عالی در قبرس شمالی گذرنامه می باشد. همانطور که گفته شد برای پذیرش در دانشگاه های قبرس مدرک زبان لازم نیست. همچنین پس از پذیرش در یکی از دانشگاه های قبرس، می توانید به این کشور بروید و شروع به تحصیل کنید. در اینجا لیست کامل مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس آمده است:

• پاسپورت حداقل 8 ماهه باشد

• چهار عکس شخصی ۴×۶ با پس زمینه سفید

• سوابق تحصیلی شامل دیپلم، لیسانس یا فوق لیسانس

• کارنامه ترم قبل

• مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی همراه با عکس آنها

• ترجمه کلیه اسناد به انگلیسی

تحصیل رایگان در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی برای دانشجویان خارجی به صورت کاملا رایگان امکان پذیر نیست. اما به دانشجویان این امکان را می دهد که از بورسیه های تحصیلی مختلفی که هر ساله توسط دانشگاه های قبرس شمالی ارائه می شود استفاده کنند و بخشی از شهریه و هزینه های زندگی خود را در این کشور پوشش دهند.

به عنوان مثال دانشگاه EMU برای بسیاری از رشته های تحصیلی بورسیه 50 درصدی ارائه می دهد که می تواند برای بسیاری از دانشجویان به ویژه دانشجویان رشته های فنی و مهندسی مناسب باشد.

بورسیه تحصیلی قبرس شمالی:

دانشگاه های قبرس شمالی، از جمله دانشگاه EMU، بورسیه های تحصیلی عالی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. به عنوان مثال، EMU به راحتی به دانشجویان بورسیه تحصیلی تا 50٪ اعطا می کند. ثبت نام برای کمک هزینه ها و بورسیه ها در ماه های سپتامبر و فوریه انجام می شود. برای ثبت نام در بورسیه تحصیلی قبرس شمالی، به مدارکی مانند فرم درخواست تکمیل شده، عکس شخصی، کپی پاسپورت، سوابق تحصیلی و ریز نمرات نیاز دارید. کمک هزینه ها و بورسیه هایی که این کشور به دانشجویان ارائه می دهد به دو قسمت تقسیم می شود که در ادامه به آن ها پرداخته خواهد شد. 1. بورس تحصیلی کامل این بورسیه تمام هزینه های تحصیل را پوشش می دهد. در طول دوره بورس تحصیلی، هر دانشجو مبلغ 200 دلار در ماه و 120 لیر ترکیه در هر ترم دریافت می کند. 2. بورسیه تحصیلی جزئی به دانشجو کمک هزینه تحصیلی 200 دلاری در ماه برای هزینه های زندگی و 120 لیر ترکیه در هر ترم برای هر دانشجو در طول مدت بورسیه می دهد.

اعتبار سنجی دانشگاه های قبرس شمالی:

لازم به ذکر است که دانشگاه های قبرس شمالی مانند دانشگاه مدیترانه شرقی علاوه بر تاییدیه وزارت علوم ایران. همچنین EMU که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، طبق آخرین رتبه بندی مجله تایمز در رتبه 801-1000 در سطح جهانی و در شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد قرار دارد. تمامی دانشگاه های قبرس شمالی که در بین 600 تا 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارند، توسط وزارت آموزش و پرورش معتبر هستند. جوانان و ورزش YODAK و کمیسیون آموزش عالی در ترکیه YOK است که به عنوان یک سازمان آموزش عالی دارای استانداردهای بین المللی مرتبط و شناخته شده است. کار در حین تحصیل در قبرس:

در حین تحصیل در قبرس شمالی، در طول ترم، دانشجویان می توانند مجوز کار پاره وقت تا 20 ساعت در هفته را دریافت کنند و در تابستان واجد شرایط کار تمام وقت هستند. اما از آنجایی که پس از ورود به قبرس شمالی برای دانشجویان ایرانی کارت اقامت موقت ترکیه صادر می شود، دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت در قبرس شمالی کار کنند.

یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی خیلی سخت نیست. وب سایت ها و شرکت های فعال در قبرس شمالی و دانشجویان می توانند مشاغل مورد نیاز خود را پیدا کنند. هر دانشجو می تواند در حین تحصیل در قبرس شمالی 800 یورو در ماه درآمد کسب کند. بله، میزان درآمد ماهیانه بستگی به شغل و زمان کار شما دارد. از جمله مشاغل پرطرفدار برای دانشجویان قبرس شمالی می توان مشاغلی مانند فروش، مقاله نویسی، ویرایش، پشتیبانی تلفنی، گارسون و باریستا، هتلداری و غیره را نام برد. اگر دانشجویی واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی نیست، کار در حین تحصیل در قبرس شمالی می تواند در رسیدگی به هزینه های دانشجو بسیار کمک کننده باشد.

دوره های تابستانی در قبرس:

بسیاری از دانشگاه های جهان در طول فصل تابستان کلاس برگزار می کنند یا میزبان دانشجویان هستند. ترم تابستان فرصت خوبی برای دانشجویانی است که می خواهند تحصیلات خود را در مدت زمان کوتاهی به پایان برسانند. همچنین این ترم تابستانی می تواند فرصت مناسبی برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی دانشگاهی باشد. همانطور که گفته شد برای تحصیل در قبرس شمالی نیازی به آیلتس یا تافل نیست و دانشجویان در صورت عدم کسب حداقل نمره قبولی زبان انگلیسی در آزمون ورودی دانشگاه می توانند در دوره ها ثبت نام کنند. دانشگاه مدیترانه شرقی برنامه های زیادی را در طول ترم تابستان ارائه می دهد، از جمله زبان انگلیسی.

لازم به ذکر است ترم تابستان یکی از بهترین فرصت ها برای شرکت در برنامه های فوق برنامه دانشگاه و انجمن های علمی و فرهنگی می باشد. دانشگاه مدیترانه شرقی مرکز بین المللی علمی، فناوری و فرهنگی این کشور است و به عنوان محل تجمع دانشجویان و دانشگاهیان در جشنواره های مختلف دانشگاهی و فرهنگی در طول سال و به ویژه در ترم تابستان شناخته می شود. ثبت نام برای برنامه های ترم تابستان در سایت دانشگاه قابل انجام است. متخصصین شرکت ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد اخذ ویزای تحصیلی در قبرس شمالی هستند. لطفا با ما تماس بگیرید. اعتبار سنجی دانشگاه های قبرس شمالی:

لازم به ذکر است که دانشگاه های قبرس شمالی مانند دانشگاه مدیترانه شرقی علاوه بر تاییدیه وزارت علوم ایران، دارای اعتبار بین المللی نیز می باشند. بر اساس آخرین رتبه بندی مجله تایمز، دانشگاه EMU در رتبه 801-1000 در جهان و بر اساس شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد، رتبه 600-400 را در جهان دارد. علاوه بر این، تمامی دانشگاه های قبرس شمالی توسط وزارت آموزش، جوانان و ورزش، YODAK و شورای آموزش عالی ترکیه توسط YOK، که به عنوان یک سازمان آموزش عالی دارای استانداردهای مناسب در سطح بین المللی بوده و به رسمیت شناخته شده است، معتبر هستند. کار در حین تحصیل در قبرس:

در حین تحصیل در قبرس شمالی، دانشجویان می توانند تا 20 ساعت در هفته در طول ترم به صورت پاره وقت کار کنند و واجد شرایط کار تمام وقت در طول تابستان هستند. اما از آنجایی که دانشجویان ایرانی با ورود به قبرس شمالی کارت اقامت موقت ترکیه را دریافت می کنند، دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت در قبرس شمالی کار کنند.

یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی چندان دشوار نیست. سایت ها و آژانس های کار در قبرس شمالی فعالیت می کنند و دانشجویان می توانند به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. هر دانشجو می تواند در حین تحصیل در قبرس شمالی تا 800 یورو در ماه درآمد کسب کند. البته میزان درآمد ماهیانه بستگی به مدت زمان کار و فعالیت دارد. مشاغل محبوب برای دانشجویان در قبرس شمالی شامل مشاغلی مانند بازاریابی، مقاله نویسی، برنامه نویسی، پشتیبانی تلفنی، پیشخدمت و باریستا، مدیریت هتل و غیره است. اگر دانشجو واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کامل نیست، کار در حین تحصیل در قبرس شمالی می تواند کمک بزرگی برای تامین هزینه های دانشجو باشد.

ترم تحصیلی تابستانی در قبرس:

بسیاری از دانشگاه های جهان در طول تابستان دوره های آموزشی ارائه می دهند یا دانشجو می پذیرند. دوره تابستانی فرصتی عالی برای دانشجویانی است که می خواهند تحصیلات خود را در مدت زمان کوتاهی به پایان برسانند. همچنین این ترم تابستانی می تواند فرصت مناسبی برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی دانشگاهی باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، آیلتس و تافل برای تحصیل در قبرس شمالی الزامی نیست. دانشجویان حتی در صورت نداشتن حداقل نمره قبولی زبان انگلیسی در کنکور دانشگاه می توانند در دوره های تحصیلی ثبت نام کنند. دانشگاه مدیترانه شرقی تعدادی برنامه در طول ترم تابستان ارائه می دهد، از جمله کلاس های زبان انگلیسی.

لازم به ذکر است ترم تابستان یکی از بهترین فرصت ها برای شرکت در برنامه های فوق برنامه در دانشگاه و انجمن های علمی و فرهنگی می باشد. دانشگاه مدیترانه شرقی قطب بین المللی علمی، فناوری و فرهنگی کشور است و به عنوان مرکز تجمع دانشجویان و دانشگاهیان در جشنواره های مختلف آموزشی و فرهنگی در طول سال و به ویژه در ترم تابستان شناخته می شود. می توانید از طریق سایت دانشگاه از برنامه های برگزار شده در ترم تابستان مطلع شوید و در آن ثبت نام کنید. کارشناسان موسسه ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد اخذ ویزای تحصیلی در قبرس شمالی هستند. با ما تماس بگیرید.


قبرس جزیره ای است و سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه محسوب می شود. این کشور در شرق مدیترانه واقع شده است و جمعیت آن تقریباً یک میلیون و صد و هفتاد هزار نفر است. آب و هوای این کشور معتدل است. قبرس تابستان های طولانی گرم و زمستان های معتدل دارد.

قبرس به دلیل اختلاف یونان و ترکیه در سال 1974 به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. قسمت شمالی این کشور تحت کنترل ترکیه و قسمت جنوبی در کنترل یونان است. قبرس جنوبی، به عنوان یک کشور مستقل، عضو سازمان ملل است. اما قبرس شمالی تنها توسط ترکیه به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شده است.

با توجه به حاکمیت ترک در شمال قبرس واحد پول این کشور لیر ترکیه و بالعکس به دلیل حاکمیت یونان در قسمت جنوبی واحد پول این منطقه یورو می باشد. زبان رسمی در قبرس ترکی و یونانی است. زبان انگلیسی نیز در میان قبرسی ها رایج است.

پایتخت قبرس که بزرگترین شهر این کشور نیز می باشد، نیکوزیا است. کشور قبرس از نظر مناطق داخلی به شش استان یافوس، فاماگوستا، لارناکا، گیرنه، لیماسول، نیکوزیا و.

قبرس شمالی

حدود 326000 نفر در قبرس شمالی زندگی می کنند. زبان رسمی در قبرس شمالی ترکی است.

مهم ترین شهرهای قبرس شمالی فاماگوستا، نیکوزیا و گیرنه هستند که شهرهایی بسیار زیبا و توریستی با آب و هوای مدیترانه ای هستند. نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی است و تمامی ادارات و سازمان های دولتی این کشور در این شهر قرار دارند. شهر بندری گیرنه در شمال این کشور با ساحلی بسیار جذاب دارای آثار باستانی از تمدن های قبلی است و بسیار دیدنی است. آب و هوای معتدل مدیترانه ای، همراه با ورزش های آبی و ساحلی، ویژگی های محبوب گردشگران قبرس شمالی است.

ویژگی های مهاجرت به قبرس شمالی

_ بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان؛ با ورود به قبرس شمالی ویزای فرودگاهی برای شما صادر می شود

- رابطه آسان با ترکیه

- امکان شرکت در برنامه انتقال دانشجو با دانشگاه های جهان

- هزینه زندگی پایین است.

- آب و هوای مدیترانه ای، تمیز و مناسب

- مناظر طبیعی جالب

هزینه زندگی در قبرس شمالی:

یکی از مهم ترین مزیت های قبرس شمالی به عنوان مقصد مهاجرتی، هزینه پایین زندگی آن است. به طور متوسط، هزینه های ماهیانه یک فرد بین 300 تا 600 دلار است. در حالی که میزان حقوق یک فرد حدود 1250 دلار در ماه است. حال به برخی از هزینه ها اشاره می کنیم:

اجاره خانه تک خوابه 1989 لیر.

1 کیلوگرم برنج 12.4 لیر است

3 وعده غذایی در رستوران به طور متوسط 327.42 لیر.

هزینه ماهانه آب، برق و غیره 580 پوند است

1 لیتر بنزین 7 لیر

حمل و نقل عمومی 333 لیر

دانشگاه ها و سیستم آموزشی قبرس شمالی

مهمترین منبع درآمد در مهاجرت قبرس شمالی با یورومای بخش آموزش آن است. در واقع آموزش یکی از اصلی ترین راه های ارتباط این کشور با کشورهای دیگر است و این یکی از مهم ترین دلایل سفر به قبرس شمالی است. آموزش در این کشور به چهار سطح پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی تقسیم می شود. جذب دانشجویان بین المللی در این کشور مهم است و دانشگاه های خوب زیادی در اینجا وجود دارد مانند دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه اروپایی لفکادا، دانشگاه بین المللی قبرس، دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه مدیترانه Karabasia. و کایرنز در این کشور با سطح آموزشی مطابق با علم مدرن است. خدمات پزشکی و بهداشتی در قبرس شمالی:

ایالت قبرس شمالی دارای سیستم مراقبت بهداشتی دولتی رایگان برای مراقبت های ضروری از شهروندان خود است. دانشجویان بین المللی نیز هزینه های بیمه را در کالج پرداخت می کنند و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. سه بیمارستان دولتی و چندین بیمارستان خصوصی در این کشور وجود دارد. بیماران با مراجعه به بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و حتی در صورت نیاز جراحی به صورت رایگان ویزیت می شوند. بیمارستان های خصوصی مقرون به صرفه هستند و مراقبت های بهداشتی شخصی ارائه می دهند.

ویزای تحصیلی قبرس شمالی

قبرس شمالی تحت حاکمیت ترکیه است و برای تحصیل در قبرس نیازی به ویزا ندارید. عدم نیاز به ویزا، روند اعزام دانشجویان به قبرس شمالی را از کشور مقصد به حداقل رسانده است.

نبود رژیم ویزا، ورود دانشجویان ایرانی را به کشور آسان کرد.

همچنین برای دانشجویان در حین تحصیل در قبرس شمالی یورومای کارت اقامت صادر می شود. داشتن کارت اقامت قبرس شمالی برای دانشجویان مفید است و دارای مزایایی است.

ویژگی های تحصیل در قبرس شمالی:

بسیاری از دانشگاه های مطرح دنیا در دانشگاه های قبرس شمالی تحصیل می کنند که سطح تحصیلات بالایی دارند.

برای تحصیل در قبرس نیازی به ویزا نیست.

در کمتر از 10 روز امکان تکمیل مراحل اعزام به تحصیل در دانشگاه های قبرس وجود دارد.

زبان های صحبت در این کشور ترکی و انگلیسی است.

برای تحصیل در قبرس شمالی نیازی به مدرک زبان معتبر ندارید.

تبادل دانشگاه برای دانشجویان قبرسی در دسترس است.

چه کسانی می توانند برای تحصیل در قبرس اقدام کنند؟

تحصیل در قبرس یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که می خواهند با هزینه کم به خارج از کشور مهاجرت کنند و تحصیل کنند.

تحصیل در قبرس شمالی با مزیت تبادل یک راه حل عالی برای تحصیل و کار در کشورهایی مانند کانادا، آمریکا و غیره است.

نداشتن مدرک زبان بالا یکی از بهترین ویژگی های قبرس شمالی برای افرادی است که آیلتس، تافل یا PTE و غیره ندارند اما می خواهند در این کشور تحصیل کنند.

زیرا دانشجویان ایرانی در قبرس می توانند کارت اقامت دریافت کنند. پس از مدتی اقامت در قبرس شمالی، می توانند برای شهروندی این کشور اقدام کنند.

دانشگاه های قبرس یک انتخاب عالی برای دانشجویانی هستند که به دنبال بورسیه هستند. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس:

هیچ مدرک تحصیلی خاص یا سختی برای تحصیل در قبرس شمالی وجود ندارد. مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های قبرس شمالی، آخرین سطح به همراه ریز نمرات آنها می باشد. به عنوان مثال، اگر برای دیپلم دبیرستان اقدام می کنید، باید مدرک دیپلم خود را به همراه ریز نمرات دبیرستان به همراه داشته باشید. داشتن مدرک فنی حرفه ای و تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی انتخابی شما می تواند تاثیر مثبتی بر روند پذیرش داشته باشد. سایر مدارک مورد نیاز برای پذیرش در موسسات آموزش عالی در قبرس شمالی گذرنامه می باشد. همانطور که گفته شد برای پذیرش در دانشگاه های قبرس مدرک زبان لازم نیست. همچنین پس از پذیرش در یکی از دانشگاه های قبرس، می توانید به این کشور بروید و شروع به تحصیل کنید. در اینجا لیست کامل مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس آمده است:

• پاسپورت حداقل 8 ماهه باشد

• چهار عکس شخصی ۴×۶ با پس زمینه سفید

• سوابق تحصیلی شامل دیپلم، لیسانس یا فوق لیسانس

• کارنامه ترم قبل

• مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی همراه با عکس آنها

• ترجمه کلیه اسناد به انگلیسی

تحصیل رایگان در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی برای دانشجویان خارجی به صورت کاملا رایگان امکان پذیر نیست. اما به دانشجویان این امکان را می دهد که از بورسیه های تحصیلی مختلفی که هر ساله توسط دانشگاه های قبرس شمالی ارائه می شود استفاده کنند و بخشی از شهریه و هزینه های زندگی خود را در این کشور پوشش دهند.

به عنوان مثال دانشگاه EMU برای بسیاری از رشته های تحصیلی بورسیه 50 درصدی ارائه می دهد که می تواند برای بسیاری از دانشجویان به ویژه دانشجویان رشته های فنی و مهندسی مناسب باشد.

بورسیه تحصیلی قبرس شمالی:

دانشگاه های قبرس شمالی، از جمله دانشگاه EMU، بورسیه های تحصیلی عالی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. به عنوان مثال، EMU به راحتی به دانشجویان بورسیه تحصیلی تا 50٪ اعطا می کند. ثبت نام برای کمک هزینه ها و بورسیه ها در ماه های سپتامبر و فوریه انجام می شود. برای ثبت نام در بورسیه تحصیلی قبرس شمالی، به مدارکی مانند فرم درخواست تکمیل شده، عکس شخصی، کپی پاسپورت، سوابق تحصیلی و ریز نمرات نیاز دارید. کمک هزینه ها و بورسیه هایی که این کشور به دانشجویان ارائه می دهد به دو قسمت تقسیم می شود که در ادامه به آن ها پرداخته خواهد شد. 1. بورس تحصیلی کامل این بورسیه تمام هزینه های تحصیل را پوشش می دهد. در طول دوره بورس تحصیلی، هر دانشجو مبلغ 200 دلار در ماه و 120 لیر ترکیه در هر ترم دریافت می کند. 2. بورسیه تحصیلی جزئی به دانشجو کمک هزینه تحصیلی 200 دلاری در ماه برای هزینه های زندگی و 120 لیر ترکیه در هر ترم برای هر دانشجو در طول مدت بورسیه می دهد.

اعتبار سنجی دانشگاه های قبرس شمالی:

لازم به ذکر است که دانشگاه های قبرس شمالی مانند دانشگاه مدیترانه شرقی علاوه بر تاییدیه وزارت علوم ایران. همچنین EMU که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، طبق آخرین رتبه بندی مجله تایمز در رتبه 801-1000 در سطح جهانی و در شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد قرار دارد. تمامی دانشگاه های قبرس شمالی که در بین 600 تا 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارند، توسط وزارت آموزش و پرورش معتبر هستند. جوانان و ورزش YODAK و کمیسیون آموزش عالی در ترکیه YOK است که به عنوان یک سازمان آموزش عالی دارای استانداردهای بین المللی مرتبط و شناخته شده است. کار در حین تحصیل در قبرس:

در حین تحصیل در قبرس شمالی، در طول ترم، دانشجویان می توانند مجوز کار پاره وقت تا 20 ساعت در هفته را دریافت کنند و در تابستان واجد شرایط کار تمام وقت هستند. اما از آنجایی که پس از ورود به قبرس شمالی برای دانشجویان ایرانی کارت اقامت موقت ترکیه صادر می شود، دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت در قبرس شمالی کار کنند.

یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی خیلی سخت نیست. وب سایت ها و شرکت های فعال در قبرس شمالی و دانشجویان می توانند مشاغل مورد نیاز خود را پیدا کنند. هر دانشجو می تواند در حین تحصیل در قبرس شمالی 800 یورو در ماه درآمد کسب کند. بله، میزان درآمد ماهیانه بستگی به شغل و زمان کار شما دارد. از جمله مشاغل پرطرفدار برای دانشجویان قبرس شمالی می توان مشاغلی مانند فروش، مقاله نویسی، ویرایش، پشتیبانی تلفنی، گارسون و باریستا، هتلداری و غیره را نام برد. اگر دانشجویی واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی نیست، کار در حین تحصیل در قبرس شمالی می تواند در رسیدگی به هزینه های دانشجو بسیار کمک کننده باشد.

دوره های تابستانی در قبرس:

بسیاری از دانشگاه های جهان در طول فصل تابستان کلاس برگزار می کنند یا میزبان دانشجویان هستند. ترم تابستان فرصت خوبی برای دانشجویانی است که می خواهند تحصیلات خود را در مدت زمان کوتاهی به پایان برسانند. همچنین این ترم تابستانی می تواند فرصت مناسبی برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی دانشگاهی باشد. همانطور که گفته شد برای تحصیل در قبرس شمالی نیازی به آیلتس یا تافل نیست و دانشجویان در صورت عدم کسب حداقل نمره قبولی زبان انگلیسی در آزمون ورودی دانشگاه می توانند در دوره ها ثبت نام کنند. دانشگاه مدیترانه شرقی برنامه های زیادی را در طول ترم تابستان ارائه می دهد، از جمله زبان انگلیسی.

لازم به ذکر است ترم تابستان یکی از بهترین فرصت ها برای شرکت در برنامه های فوق برنامه دانشگاه و انجمن های علمی و فرهنگی می باشد. دانشگاه مدیترانه شرقی مرکز بین المللی علمی، فناوری و فرهنگی این کشور است و به عنوان محل تجمع دانشجویان و دانشگاهیان در جشنواره های مختلف دانشگاهی و فرهنگی در طول سال و به ویژه در ترم تابستان شناخته می شود. ثبت نام برای برنامه های ترم تابستان در سایت دانشگاه قابل انجام است. متخصصین شرکت ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد اخذ ویزای تحصیلی در قبرس شمالی هستند. لطفا با ما تماس بگیرید. اعتبار سنجی دانشگاه های قبرس شمالی:

لازم به ذکر است که دانشگاه های قبرس شمالی مانند دانشگاه مدیترانه شرقی علاوه بر تاییدیه وزارت علوم ایران، دارای اعتبار بین المللی نیز می باشند. بر اساس آخرین رتبه بندی مجله تایمز، دانشگاه EMU در رتبه 801-1000 در جهان و بر اساس شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد، رتبه 600-400 را در جهان دارد. علاوه بر این، تمامی دانشگاه های قبرس شمالی توسط وزارت آموزش، جوانان و ورزش، YODAK و شورای آموزش عالی ترکیه توسط YOK، که به عنوان یک سازمان آموزش عالی دارای استانداردهای مناسب در سطح بین المللی بوده و به رسمیت شناخته شده است، معتبر هستند. کار در حین تحصیل در قبرس:

در حین تحصیل در قبرس شمالی، دانشجویان می توانند تا 20 ساعت در هفته در طول ترم به صورت پاره وقت کار کنند و واجد شرایط کار تمام وقت در طول تابستان هستند. اما از آنجایی که دانشجویان ایرانی با ورود به قبرس شمالی کارت اقامت موقت ترکیه را دریافت می کنند، دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت در قبرس شمالی کار کنند.

یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی چندان دشوار نیست. سایت ها و آژانس های کار در قبرس شمالی فعالیت می کنند و دانشجویان می توانند به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. هر دانشجو می تواند در حین تحصیل در قبرس شمالی تا 800 یورو در ماه درآمد کسب کند. البته میزان درآمد ماهیانه بستگی به مدت زمان کار و فعالیت دارد. مشاغل محبوب برای دانشجویان در قبرس شمالی شامل مشاغلی مانند بازاریابی، مقاله نویسی، برنامه نویسی، پشتیبانی تلفنی، پیشخدمت و باریستا، مدیریت هتل و غیره است. اگر دانشجو واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کامل نیست، کار در حین تحصیل در قبرس شمالی می تواند کمک بزرگی برای تامین هزینه های دانشجو باشد.

ترم تحصیلی تابستانی در قبرس:

بسیاری از دانشگاه های جهان در طول تابستان دوره های آموزشی ارائه می دهند یا دانشجو می پذیرند. دوره تابستانی فرصتی عالی برای دانشجویانی است که می خواهند تحصیلات خود را در مدت زمان کوتاهی به پایان برسانند. همچنین این ترم تابستانی می تواند فرصت مناسبی برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی دانشگاهی باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، آیلتس و تافل برای تحصیل در قبرس شمالی الزامی نیست. دانشجویان حتی در صورت نداشتن حداقل نمره قبولی زبان انگلیسی در کنکور دانشگاه می توانند در دوره های تحصیلی ثبت نام کنند. دانشگاه مدیترانه شرقی تعدادی برنامه در طول ترم تابستان ارائه می دهد، از جمله کلاس های زبان انگلیسی.

لازم به ذکر است ترم تابستان یکی از بهترین فرصت ها برای شرکت در برنامه های فوق برنامه در دانشگاه و انجمن های علمی و فرهنگی می باشد. دانشگاه مدیترانه شرقی قطب بین المللی علمی، فناوری و فرهنگی کشور است و به عنوان مرکز تجمع دانشجویان و دانشگاهیان در جشنواره های مختلف آموزشی و فرهنگی در طول سال و به ویژه در ترم تابستان شناخته می شود. می توانید از طریق سایت دانشگاه از برنامه های برگزار شده در ترم تابستان مطلع شوید و در آن ثبت نام کنید. کارشناسان موسسه ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد اخذ ویزای تحصیلی در قبرس شمالی هستند. با ما تماس بگیرید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 144
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 2
  • بازدید امروز : 809
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1227
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3144
  • بازدید ماه : 810
  • بازدید سال : 166858
  • بازدید کلی : 615322
  • کدهای اختصاصی