loading...

رخ

بازدید : 109
شنبه 15 مهر 1402 زمان : 12:13


316 مقدمه ای بر ورق فولادی مقدمه

بعد از ورق استیل 304، ورق استیل 316 پرکاربردترین و پرفروش ترین در بین سری 300 فولاد زنگ نزن آستنیتی است. تفاوت اصلی بین ورق های فولادی 316 و 304 مربوط به وجود مولیبدن در ترکیب شیمیایی آلیاژ است. وجود مولیبدن در ساختار فولاد زنگ نزن 316 باعث مقاومت بیشتر آن در برابر خوردگی حفره ای و فرسایشی در محیطی حاوی کلر می شود. مانند سایر فولادهای زنگ نزن آستنیتی سری 300، این گرید هیچ خاصیت مغناطیسی ندارد. ورق فولادی 316 شکل پذیری و جوش پذیری بسیار خوبی دارد، علاوه بر این، این فولاد را می توان به راحتی در طی فرآیند نورد شکل داده و به اجزای مختلفی برای کاربردهای صنعتی، معماری و حمل و نقل تبدیل کرد. هنگام جوشکاری قطعات نازک، عملیات حرارتی پس از جوش مورد نیاز نیست. گرید (L) 316 نسخه کم کربن فولاد 316 است و در برابر بارش کاربید کروم و در نتیجه خوردگی بینابینی مقاوم تر است. بنابراین برای جوشکاری مقاطع سنگین (با ضخامت حدود 6 میلی متر) کاربرد فراوانی دارد. گرید (H) 316 دارای سطح کربن بالاتری نسبت به فولاد 316 است. ورق فولادی 316 به دلیل ساختار آستنیتی خود حتی در دماهای پایین (کاربردهای خنک کننده) سختی بسیار خوبی دارد.

قیمت ورق استیل 316

یکی از عواملی که باعث تغییر در قیمت ورق های فولادی می شود، عناصر موجود در ترکیب شیمیایی آنها می باشد. به عنوان مثال، فولادهای زنگ نزن آستنیتی سری 300 حاوی عناصری مانند کروم و نیکل هستند، به همین دلیل به آنها فولادهای زنگ نزن کروم نیکل نیز می گویند. در حالی که فولادهای سری 400، فریتی و مارتنزیتی، حاوی نیکل نیستند. بنابراین فولادهای ضد زنگ سری 300 از سری 400 گرانتر هستند. در بین گریدهای آلیاژی فولادهای زنگ نزن آستنیتی، به طور کلی هر عیار با کروم و نیکل بیشتر قیمت بالاتری دارد. علاوه بر این دو عنصر مصری، درجات می توانند عناصر خاصی داشته باشند. به عنوان مثال، فولاد 316 دارای 2-3 درصد مولیبدن و گرید 321 دارای ترکیب شیمیایی تیتانیوم است. وجود این عناصر نیز باعث افزایش قیمت می شود. در این راستا قیمت ورق فولادی 316 به دلیل وجود عنصر مولیبدن از عیار 304 بالاتر است. البته لازم به ذکر است که گرید 316 نسبت به فولاد ضد زنگ 304 دارای نیکل بیشتر و کروم کمتری است. اما تفاوت اصلی در خواص و قیمت این دو گرید به وجود مولیبدن در ترکیب 316 بستگی دارد. البته در هر درجه ای عواملی مانند ضخامت و سطح پرداخت نیز بر قیمت فولاد تاثیر می گذارد.

امروزه فولاد ضد زنگ در بین صنعت گران اهمیت دارد. از این رو واحدهای تولیدی در نواحی مختلف صنعتی فعالیت می کنند. بنابراین برای توسعه اهداف و پروژه های خود به این فولادها نیاز دارند، از طرفی فولاد ضد زنگ محصول وارداتی موجود در کشور است و در داخل تولید نمی شود. بنابراین تهیه مواد مناسب و باکیفیت بسیار مهم است. و نقش مهمی در کیفیت نهایی محصولات صنعتی خواهد داشت. بنابراین در صورت تمایل به خرید هر نوع فولادی می بایست با شرکت بازرگانی واردات فولاد ضد زنگ تماس حاصل فرمایید، در این راستا گروه بازرگانی طوان فلز که بیش از سه دهه تجربه در زمینه واردات انواع فولاد ضد زنگ دارد. ورق های فولادی از تولیدکنندگان مطرح دنیا و تامین کننده صنعتگران می تواند پاسخگوی نیاز ورق های فولادی واحدهای صنعتی باشد. توجه داشته باشید که انواع ورق های فولادی اعم از سری 300 و 400 از شرکت Tuan Fellz موجود می باشد و این صفحات دارای گواهینامه یکجا ارائه شده به شرکت مشتری. هنگام خرید برای استعلام قیمت و سفارش ورق استیل با کارشناسان فروش طوان فیزل تماس بگیرید.

مقاومت در برابر خوردگی ورق فولادی 316

در درجه سانتیگراد این مقاومت به 150 میلی گرم در لیتر کاهش می یابد. در حالی که فولاد 316 به دلیل داشتن ید و مولیبدن می تواند 1000 میلی گرم در لیتر آب آشامیدنی در دمای محیط و 500 میلی گرم در لیتر کلر را تحمل کند. بنابراین از این نوع آلیاژ در محیط های کلرید و هالوژن استفاده می شود. البته از خوردگی حفره ای و شکافی در محیط کلرید داغ مصون نیست و در دمای بالای 60 درجه سانتیگراد در معرض ترک خوردگی تنشی (SCC) قرار دارد.

فولاد زنگ نزن 316 نسبت به فولاد کروم نیکل مانند گریدهای 304 و 321 مقاومت بیشتری نسبت به اسید سولفوریک نشان می دهد. مقاومت این آلیاژ در برابر اسید سولفوریک در دمای 49 درجه سانتی گراد حدود 5 درصد غلظت این اسید و مقاومت آن در برابر اسید سولفوریک است. با کاهش دما افزایش می یابد. در حالی که فولاد 304 در دمای محیط به غلظت 3 درصد اسید سولفوریک مقاوم است. ورق فولادی 316 به دلیل مقاومت در برابر اسید به ورق فولادی ضد اسید نیز معروف است. به طور کلی به دلیل اینکه این آلیاژ فولاد ضد زنگ در بسیاری از زمینه ها مقاومت خوبی از خود نشان می دهد، در صنایع شیمیایی، پتروشیمی، نفت و گاز کاربرد دارد.

علاوه بر فولاد مقاوم در برابر اسید، فولاد ضد زنگ 316 به عنوان "فولاد ضد زنگ دریایی" نیز شناخته می شود. این محیط ها معمولاً حاوی کلر هستند و ورق فولادی 316 به دلیل مقاومت بیشتر در برابر محیط های کلر به فولاد ضد زنگ دریایی معروف است. بنابراین در ساخت بسیاری از سازه های ساحلی استفاده می شود. با این حال، در برابر آب گرم دریا مقاوم نیست. در بسیاری از محیط های دریایی، فولاد 316 خوردگی سطحی را نشان می دهد که معمولاً به صورت لکه های قهوه ای مشهود است. این امر به ویژه به ناهمواری شیارها و سطح نهایی ورق مربوط می شود.

مقاومت حرارتی صفحات فولادی 316

ورق فولادی 316 در سرویس متناوب تا 870 درجه سانتی گراد و در سرویس مداوم تا 925 درجه سانتی گراد مقاومت خوبی در برابر اکسیداسیون دارد. اگر مقاومت در برابر خوردگی آب مهم است، استفاده مداوم از فولاد 316 در محدوده دمایی 425-860 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود زیرا در این محدوده دمایی احتمال بارش کاربید و در نتیجه مقاومت به خوردگی وجود دارد. گرید (L) 316 در برابر رسوبات کاربید به ویژه در هنگام جوشکاری مقاومت بیشتری دارد. گرید (H) 316 در دماهای بالاتر استحکام بیشتری دارد و گاهی برای سازه ها و اعمال فشار در دماهای بالاتر از 500 درجه سانتیگراد استفاده می شود. به طور کلی، این درجه در کاربردهایی که نیاز به استحکام در دماهای بالاتر از (C) 500 دارند استفاده می شود.

در قسمت قبل گفته شد که وجود مولیبدن باعث افزایش مقاومت ورق فولادی 316 در شرایط کلرید نسبت به سایر فولادهای سری 300 کلرید می شود. اما یکی دیگر از مزایای وجود مولیبدن، بهبود دمای مواد است. به طور کلی یکی از مشکلات فولاد ضد زنگ کاهش قابل توجه سختی در دمای 400 تا (C) 550 است. این پدیده به نام شکنندگی دمایی شناخته می شود. اما وجود مولیبدن از افت سختی در محدوده دمایی مشخص شده جلوگیری می کند. علاوه بر این، وجود مولیبدن در ترکیب ورق فولادی 316 منجر به افزایش استحکام، خزش و تنش در برابر انفجار در دماهای بالا می شود. بهبود خواص دمای بالا با مولیبدن از طریق مکانیسم تقویت محلول جامد انجام می شود. همین ویژگی ها و تاثیر خوب مولیبدن بر خواص خوردگی ورق فولادی 316 باعث افزایش قیمت این قطعه آلیاژی نسبت به فولاد 304 می شود.

عملیات حرارتی صفحه فولادی 316

ورق فولاد 316 مانند سایر فولادهای زنگ نزن آستنیتی خاصیت سخت شدن حرارتی ندارد. عملیات حرارتی (شستشو) - در دمای 1010-1120 درجه انجام می شود و پس از گرم شدن به سرعت خنک می شوند.

316 کمترین امتیاز

استیل 316 به دلیل روش های جوشکاری قابلیت جوشکاری با فلز پرکننده و . جوش 316 با الکترودهای 316 و 316L مطابق AS 1554.6. قطعات سنگین ساخته شده از فولاد 316 پس از جوشکاری برای مقاومت در برابر خوردگی درمان می شوند. مقاطع سنگین ساخته شده از مواد 316L پس از جوشکاری نیازی به عملیات حرارتی ندارند. گرید 316 (Ti) به عنوان جایگزین فولاد 316 برای جوشکاری قطعات سنگین استفاده می شود.

دستگاه ورق کاراف 316

ماشین Ugima روشی است که توسط Ugine-Savoie فرانسه برای فولاد ضد زنگ توسعه یافته است. نسخه قابل ماشین کاری "Ogima" برای کلاس 316 در قالب محصولات میله توخالی و گرد موجود است. این دستگاه نسبت به روش هاس استاندارد 316 یا 316L کارآمدتر است و باعث می شود فرآیند ماشینکاری سریعتر و آسیب کمتری به ابزار وارد شود.

در مورد گریدهای 316 و 316L معمولاً نگهداری آنها به صورت «گواهی مضاعف» (عمدتاً به صورت صفحه فلزی و لوله) است. این مواد با توجه به مشخصات 316 و 316L دارای خواص شیمیایی و مکانیکی می باشند. این نوع محصول الزامات 316(H) را برآورده نمی کند و برای کاربردهای با حجم بالا قابل قبول نیست.

کاربرد ورق فولادی 316

استفاده از ورق استیل 316 به یک یا دو کاربرد خاص محدود نمی شود. گروه های تولیدی فعال در صنایع مختلف مشتریان و خریداران این فولاد ضد زنگ هستند. به عنوان مثال از این برند در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود، به خصوص در شرایطی که هوای اتاق ها حاوی نمک های معلق باشد. سازه های خشکی نمونه ای از استفاده از فولاد 316 در ساخت و ساز است. برج خلیفه نمونه ای از این سازه ها در کشور است. موسسه ملی گرافن در منچستر نمونه دیگری از استفاده از فولاد ضد زنگ 316 در ساخت و ساز است. ماشین آلات و تجهیزات صنایع غذایی نیز یکی از مصرف کنندگان ورق فولادی 316 می باشد که در حال حاضر استفاده از ورق فولادی 316 در صنعت کنسرو سازی که یکی از زیر مجموعه های صنایع غذایی می باشد رو به گسترش است. صنایع لبنی یکی دیگر از شاخه های صنایع غذایی است که برای ساخت لوازم خانگی، تجهیزات انبار و فرآوری لبنیات به 316 ورق فولادی نیاز دارد. خواص فوق العاده فولاد ضد زنگ 316 و همچنین مقاومت آن در برابر خوردگی باعث استفاده از آن در تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی شده است. این آلیاژ حتی در تولید مواد زیستی که جایگزین اندام آسیب دیده در بدن انسان می شود استفاده می شود. دریچه های قلب مصنوعی و ایمپلنت های ارتوپدی نمونه هایی از استفاده از فولاد 316 در تولید مواد زیستی هستند. مدیریت آب باران نیز یکی از مواردی است که در سال های اخیر با استفاده از تجهیزات فولادی 316 کنترل و اجرا شده است. ، دارویی، شیمیایی و غیره در این صنعت نیز از فولاد ضد زنگ 316 استفاده می شود.

فولاد ضد زنگ سیم پیچ 316 را برش دهید

در بسیاری از صنایع تولیدی فلزات، فولاد ضد زنگ به صورت ورق های فلزی بزرگ تولید می شود که بر اساس الزامات و استانداردهای بازار به ضخامت های کوچکتر نورد می شوند. به این کویل های بزرگ و پهن، کویل های اصلی می گویند. سیم پیچ های اصلی سپس به عرض های باریک تر مطابق با مشخصات مشتری بریده می شوند تا به بهترین نحو با نیازهای تولید و فرآیند آنها مطابقت داشته باشند.

مقایسه ورق فولادی 316 و فولاد کربنی ساده

ورق فولاد 316 و فولاد کربنی آلیاژهای پایه فولادی هستند که درصد عناصر کامپوزیتی متفاوتی در ترکیب آنها دارند.

چرا ورق فولادی 316 مهفا گرانتر از فولاد کربنی است؟

این مقاله دلایل گران‌تر بودن ورق فولادی را توضیح می‌دهد و کامپوزیت‌های ورق فولادی 304 و 316 را با فولاد کربنی ساده مقایسه می‌کند. اما به طور خلاصه، عناصر فولادی کامپوزیت که شامل نیکل، مولیبدن، کروم و غیره می‌شود، قیمت گران‌تری نسبت به ورق‌های کربن فولادی و همچنین فرآیند تولید و محبوبیت بیشتری دارند. ورق فولادی در برخی نقاط عمر مفید آن بیشتر است و عوامل دیگری بر قیمت بالاتر ورق فولادی تاثیر می گذارد.


316 مقدمه ای بر ورق فولادی مقدمه

بعد از ورق استیل 304، ورق استیل 316 پرکاربردترین و پرفروش ترین در بین سری 300 فولاد زنگ نزن آستنیتی است. تفاوت اصلی بین ورق های فولادی 316 و 304 مربوط به وجود مولیبدن در ترکیب شیمیایی آلیاژ است. وجود مولیبدن در ساختار فولاد زنگ نزن 316 باعث مقاومت بیشتر آن در برابر خوردگی حفره ای و فرسایشی در محیطی حاوی کلر می شود. مانند سایر فولادهای زنگ نزن آستنیتی سری 300، این گرید هیچ خاصیت مغناطیسی ندارد. ورق فولادی 316 شکل پذیری و جوش پذیری بسیار خوبی دارد، علاوه بر این، این فولاد را می توان به راحتی در طی فرآیند نورد شکل داده و به اجزای مختلفی برای کاربردهای صنعتی، معماری و حمل و نقل تبدیل کرد. هنگام جوشکاری قطعات نازک، عملیات حرارتی پس از جوش مورد نیاز نیست. گرید (L) 316 نسخه کم کربن فولاد 316 است و در برابر بارش کاربید کروم و در نتیجه خوردگی بینابینی مقاوم تر است. بنابراین برای جوشکاری مقاطع سنگین (با ضخامت حدود 6 میلی متر) کاربرد فراوانی دارد. گرید (H) 316 دارای سطح کربن بالاتری نسبت به فولاد 316 است. ورق فولادی 316 به دلیل ساختار آستنیتی خود حتی در دماهای پایین (کاربردهای خنک کننده) سختی بسیار خوبی دارد.

قیمت ورق استیل 316

یکی از عواملی که باعث تغییر در قیمت ورق های فولادی می شود، عناصر موجود در ترکیب شیمیایی آنها می باشد. به عنوان مثال، فولادهای زنگ نزن آستنیتی سری 300 حاوی عناصری مانند کروم و نیکل هستند، به همین دلیل به آنها فولادهای زنگ نزن کروم نیکل نیز می گویند. در حالی که فولادهای سری 400، فریتی و مارتنزیتی، حاوی نیکل نیستند. بنابراین فولادهای ضد زنگ سری 300 از سری 400 گرانتر هستند. در بین گریدهای آلیاژی فولادهای زنگ نزن آستنیتی، به طور کلی هر عیار با کروم و نیکل بیشتر قیمت بالاتری دارد. علاوه بر این دو عنصر مصری، درجات می توانند عناصر خاصی داشته باشند. به عنوان مثال، فولاد 316 دارای 2-3 درصد مولیبدن و گرید 321 دارای ترکیب شیمیایی تیتانیوم است. وجود این عناصر نیز باعث افزایش قیمت می شود. در این راستا قیمت ورق فولادی 316 به دلیل وجود عنصر مولیبدن از عیار 304 بالاتر است. البته لازم به ذکر است که گرید 316 نسبت به فولاد ضد زنگ 304 دارای نیکل بیشتر و کروم کمتری است. اما تفاوت اصلی در خواص و قیمت این دو گرید به وجود مولیبدن در ترکیب 316 بستگی دارد. البته در هر درجه ای عواملی مانند ضخامت و سطح پرداخت نیز بر قیمت فولاد تاثیر می گذارد.

امروزه فولاد ضد زنگ در بین صنعت گران اهمیت دارد. از این رو واحدهای تولیدی در نواحی مختلف صنعتی فعالیت می کنند. بنابراین برای توسعه اهداف و پروژه های خود به این فولادها نیاز دارند، از طرفی فولاد ضد زنگ محصول وارداتی موجود در کشور است و در داخل تولید نمی شود. بنابراین تهیه مواد مناسب و باکیفیت بسیار مهم است. و نقش مهمی در کیفیت نهایی محصولات صنعتی خواهد داشت. بنابراین در صورت تمایل به خرید هر نوع فولادی می بایست با شرکت بازرگانی واردات فولاد ضد زنگ تماس حاصل فرمایید، در این راستا گروه بازرگانی طوان فلز که بیش از سه دهه تجربه در زمینه واردات انواع فولاد ضد زنگ دارد. ورق های فولادی از تولیدکنندگان مطرح دنیا و تامین کننده صنعتگران می تواند پاسخگوی نیاز ورق های فولادی واحدهای صنعتی باشد. توجه داشته باشید که انواع ورق های فولادی اعم از سری 300 و 400 از شرکت Tuan Fellz موجود می باشد و این صفحات دارای گواهینامه یکجا ارائه شده به شرکت مشتری. هنگام خرید برای استعلام قیمت و سفارش ورق استیل با کارشناسان فروش طوان فیزل تماس بگیرید.

مقاومت در برابر خوردگی ورق فولادی 316

در درجه سانتیگراد این مقاومت به 150 میلی گرم در لیتر کاهش می یابد. در حالی که فولاد 316 به دلیل داشتن ید و مولیبدن می تواند 1000 میلی گرم در لیتر آب آشامیدنی در دمای محیط و 500 میلی گرم در لیتر کلر را تحمل کند. بنابراین از این نوع آلیاژ در محیط های کلرید و هالوژن استفاده می شود. البته از خوردگی حفره ای و شکافی در محیط کلرید داغ مصون نیست و در دمای بالای 60 درجه سانتیگراد در معرض ترک خوردگی تنشی (SCC) قرار دارد.

فولاد زنگ نزن 316 نسبت به فولاد کروم نیکل مانند گریدهای 304 و 321 مقاومت بیشتری نسبت به اسید سولفوریک نشان می دهد. مقاومت این آلیاژ در برابر اسید سولفوریک در دمای 49 درجه سانتی گراد حدود 5 درصد غلظت این اسید و مقاومت آن در برابر اسید سولفوریک است. با کاهش دما افزایش می یابد. در حالی که فولاد 304 در دمای محیط به غلظت 3 درصد اسید سولفوریک مقاوم است. ورق فولادی 316 به دلیل مقاومت در برابر اسید به ورق فولادی ضد اسید نیز معروف است. به طور کلی به دلیل اینکه این آلیاژ فولاد ضد زنگ در بسیاری از زمینه ها مقاومت خوبی از خود نشان می دهد، در صنایع شیمیایی، پتروشیمی، نفت و گاز کاربرد دارد.

علاوه بر فولاد مقاوم در برابر اسید، فولاد ضد زنگ 316 به عنوان "فولاد ضد زنگ دریایی" نیز شناخته می شود. این محیط ها معمولاً حاوی کلر هستند و ورق فولادی 316 به دلیل مقاومت بیشتر در برابر محیط های کلر به فولاد ضد زنگ دریایی معروف است. بنابراین در ساخت بسیاری از سازه های ساحلی استفاده می شود. با این حال، در برابر آب گرم دریا مقاوم نیست. در بسیاری از محیط های دریایی، فولاد 316 خوردگی سطحی را نشان می دهد که معمولاً به صورت لکه های قهوه ای مشهود است. این امر به ویژه به ناهمواری شیارها و سطح نهایی ورق مربوط می شود.

مقاومت حرارتی صفحات فولادی 316

ورق فولادی 316 در سرویس متناوب تا 870 درجه سانتی گراد و در سرویس مداوم تا 925 درجه سانتی گراد مقاومت خوبی در برابر اکسیداسیون دارد. اگر مقاومت در برابر خوردگی آب مهم است، استفاده مداوم از فولاد 316 در محدوده دمایی 425-860 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود زیرا در این محدوده دمایی احتمال بارش کاربید و در نتیجه مقاومت به خوردگی وجود دارد. گرید (L) 316 در برابر رسوبات کاربید به ویژه در هنگام جوشکاری مقاومت بیشتری دارد. گرید (H) 316 در دماهای بالاتر استحکام بیشتری دارد و گاهی برای سازه ها و اعمال فشار در دماهای بالاتر از 500 درجه سانتیگراد استفاده می شود. به طور کلی، این درجه در کاربردهایی که نیاز به استحکام در دماهای بالاتر از (C) 500 دارند استفاده می شود.

در قسمت قبل گفته شد که وجود مولیبدن باعث افزایش مقاومت ورق فولادی 316 در شرایط کلرید نسبت به سایر فولادهای سری 300 کلرید می شود. اما یکی دیگر از مزایای وجود مولیبدن، بهبود دمای مواد است. به طور کلی یکی از مشکلات فولاد ضد زنگ کاهش قابل توجه سختی در دمای 400 تا (C) 550 است. این پدیده به نام شکنندگی دمایی شناخته می شود. اما وجود مولیبدن از افت سختی در محدوده دمایی مشخص شده جلوگیری می کند. علاوه بر این، وجود مولیبدن در ترکیب ورق فولادی 316 منجر به افزایش استحکام، خزش و تنش در برابر انفجار در دماهای بالا می شود. بهبود خواص دمای بالا با مولیبدن از طریق مکانیسم تقویت محلول جامد انجام می شود. همین ویژگی ها و تاثیر خوب مولیبدن بر خواص خوردگی ورق فولادی 316 باعث افزایش قیمت این قطعه آلیاژی نسبت به فولاد 304 می شود.

عملیات حرارتی صفحه فولادی 316

ورق فولاد 316 مانند سایر فولادهای زنگ نزن آستنیتی خاصیت سخت شدن حرارتی ندارد. عملیات حرارتی (شستشو) - در دمای 1010-1120 درجه انجام می شود و پس از گرم شدن به سرعت خنک می شوند.

316 کمترین امتیاز

استیل 316 به دلیل روش های جوشکاری قابلیت جوشکاری با فلز پرکننده و . جوش 316 با الکترودهای 316 و 316L مطابق AS 1554.6. قطعات سنگین ساخته شده از فولاد 316 پس از جوشکاری برای مقاومت در برابر خوردگی درمان می شوند. مقاطع سنگین ساخته شده از مواد 316L پس از جوشکاری نیازی به عملیات حرارتی ندارند. گرید 316 (Ti) به عنوان جایگزین فولاد 316 برای جوشکاری قطعات سنگین استفاده می شود.

دستگاه ورق کاراف 316

ماشین Ugima روشی است که توسط Ugine-Savoie فرانسه برای فولاد ضد زنگ توسعه یافته است. نسخه قابل ماشین کاری "Ogima" برای کلاس 316 در قالب محصولات میله توخالی و گرد موجود است. این دستگاه نسبت به روش هاس استاندارد 316 یا 316L کارآمدتر است و باعث می شود فرآیند ماشینکاری سریعتر و آسیب کمتری به ابزار وارد شود.

در مورد گریدهای 316 و 316L معمولاً نگهداری آنها به صورت «گواهی مضاعف» (عمدتاً به صورت صفحه فلزی و لوله) است. این مواد با توجه به مشخصات 316 و 316L دارای خواص شیمیایی و مکانیکی می باشند. این نوع محصول الزامات 316(H) را برآورده نمی کند و برای کاربردهای با حجم بالا قابل قبول نیست.

کاربرد ورق فولادی 316

استفاده از ورق استیل 316 به یک یا دو کاربرد خاص محدود نمی شود. گروه های تولیدی فعال در صنایع مختلف مشتریان و خریداران این فولاد ضد زنگ هستند. به عنوان مثال از این برند در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود، به خصوص در شرایطی که هوای اتاق ها حاوی نمک های معلق باشد. سازه های خشکی نمونه ای از استفاده از فولاد 316 در ساخت و ساز است. برج خلیفه نمونه ای از این سازه ها در کشور است. موسسه ملی گرافن در منچستر نمونه دیگری از استفاده از فولاد ضد زنگ 316 در ساخت و ساز است. ماشین آلات و تجهیزات صنایع غذایی نیز یکی از مصرف کنندگان ورق فولادی 316 می باشد که در حال حاضر استفاده از ورق فولادی 316 در صنعت کنسرو سازی که یکی از زیر مجموعه های صنایع غذایی می باشد رو به گسترش است. صنایع لبنی یکی دیگر از شاخه های صنایع غذایی است که برای ساخت لوازم خانگی، تجهیزات انبار و فرآوری لبنیات به 316 ورق فولادی نیاز دارد. خواص فوق العاده فولاد ضد زنگ 316 و همچنین مقاومت آن در برابر خوردگی باعث استفاده از آن در تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی شده است. این آلیاژ حتی در تولید مواد زیستی که جایگزین اندام آسیب دیده در بدن انسان می شود استفاده می شود. دریچه های قلب مصنوعی و ایمپلنت های ارتوپدی نمونه هایی از استفاده از فولاد 316 در تولید مواد زیستی هستند. مدیریت آب باران نیز یکی از مواردی است که در سال های اخیر با استفاده از تجهیزات فولادی 316 کنترل و اجرا شده است. ، دارویی، شیمیایی و غیره در این صنعت نیز از فولاد ضد زنگ 316 استفاده می شود.

فولاد ضد زنگ سیم پیچ 316 را برش دهید

در بسیاری از صنایع تولیدی فلزات، فولاد ضد زنگ به صورت ورق های فلزی بزرگ تولید می شود که بر اساس الزامات و استانداردهای بازار به ضخامت های کوچکتر نورد می شوند. به این کویل های بزرگ و پهن، کویل های اصلی می گویند. سیم پیچ های اصلی سپس به عرض های باریک تر مطابق با مشخصات مشتری بریده می شوند تا به بهترین نحو با نیازهای تولید و فرآیند آنها مطابقت داشته باشند.

مقایسه ورق فولادی 316 و فولاد کربنی ساده

ورق فولاد 316 و فولاد کربنی آلیاژهای پایه فولادی هستند که درصد عناصر کامپوزیتی متفاوتی در ترکیب آنها دارند.

چرا ورق فولادی 316 مهفا گرانتر از فولاد کربنی است؟

این مقاله دلایل گران‌تر بودن ورق فولادی را توضیح می‌دهد و کامپوزیت‌های ورق فولادی 304 و 316 را با فولاد کربنی ساده مقایسه می‌کند. اما به طور خلاصه، عناصر فولادی کامپوزیت که شامل نیکل، مولیبدن، کروم و غیره می‌شود، قیمت گران‌تری نسبت به ورق‌های کربن فولادی و همچنین فرآیند تولید و محبوبیت بیشتری دارند. ورق فولادی در برخی نقاط عمر مفید آن بیشتر است و عوامل دیگری بر قیمت بالاتر ورق فولادی تاثیر می گذارد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 2
  • بازدید امروز : 788
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 925
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1715
  • بازدید ماه : 8275
  • بازدید سال : 174323
  • بازدید کلی : 622787
  • کدهای اختصاصی